آفتاب

تغییر زمان اردوی تیم ملی بسکتبال به خاطر پاسخ منفی اردن

تغییر زمان اردوی تیم ملی بسکتبال به خاطر پاسخ منفی اردن

اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره ششم و نهایی انتخابی جام‌جهانی سه روز زودتر از زمان مقرر و از ۱۶ بهمن‌ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این ۱۹ بهمن ماه (جمعه) به عنوان زمان ورود به اردوی دعوت شدگان به تیم ملی بسکتبال اعلام شده بود اما با تصمیم کادر فنی، این زمان به سه شنبه ۱۶ بهمن ماه تغییر کرده است. 

دلیل این جابه جایی پاسخ منفی اردن به درخواست ایران و تغییر زمان دیدارهای تدارکاتی است. طبق برنامه قرار است اردن به ایران سفر کند و طی روزهای ۲۳ و ۲۵ بهمن ماه (سه شنبه و پنجشنبه) برگزار کننده دیدار تدارکاتی با ملی پوشان کشورمان باشد. 

این در حالی است که اگر طبق برنامه اولیه، اردوی تیم ملی از ۱۹ بهمن ماه آغاز شود، اردونشینان فرصت زیادی برای تمرین پیش از دیدارهای تدارکاتی پیش بینی شده ندارند. به همین دلیل فدراسیون بسکتبال بنا به درخواست کادر فنی از اردن خواست تا هر یک از دیدارهای تدارکاتی مورد نظر با تاخیر دو سه روزه برگزار شود اما اردنی ها که خود پنجره پایانی انتخابی جام جهانی در گروه E را پیش رو دارند، با این درخواست مخالفت کردند. 

به همین دلیل تصمیم گرفته شد زمان آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال تغییر کند تا اینگونه ملی پوشان فرصت بیشتری برای تمرین داشته باشند. 

تیم ملی بسکتبال در چارچوب پنجره ششم و پایانی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین در روزهای دوم و پنجم اسفندماه در تالار آزادی به ترتیب به مصاف ژاپن و استرالیا می رود. 

ایران از ۱۰ دیدار گذشته خود در این رقابت ها صاحب ۷ برد شده و نتیجه ۳ دیدار را هم واگذار کرده است تا صعود خود به جام جهانی را تا حد زیادی قطعی کرده باشد.

کد N2068920

وبگردی