آفتاب

نمایشگاه «چهل سال افتخار و بالندگی» برپا می‌شود

نمایشگاه «چهل سال افتخار و بالندگی» برپا می‌شود

نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی با عنوان چهل سال افتخار وبالندگی همزمان با دهه فجر در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار عامری رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس با اعلام این خبر در یک نشست خبری اظهار کرد: انقلاب مردم ایران انقلاب تشریفاتی نبود و براساس آرای مردمی به دست آمد و تثبیت شد چون خواست یک ملت بود  و علت این که مردم ما در چهل سال گذشته مقابل تمام مشکلات ایستادگی کرده‌اند  به این خاطر بود که دستاوردهای خودشان را حفظ کنند و به همین دلیل دنیای استکبار از این پیشرفت مردم ایران نگران است زیرا آن را منافی منافع خود می‌داند.

وی در عین حال گفت: این صحبت‌ها به این معنی نیست که ما چشمان خود را به برخی مشکلات موجود در کشور بسته‌ایم بلکه یکی از اهداف ما از برپایی نمایشگاه این است که دستگاه‌های دست‌اندرکار شرکت‌کننده در این نمایشگاه که از سراسر کشور هستند، ببینند تاکنون چه کارهایی انجام داده‌اند و چه نواقصی داشتند که باید آنها را برطرف کنند.

سردار عامری ادامه داد:با توجه به حضور تمام دستگاه‌های کشور اعم از اجرایی و نظامی در این نمایشگاه می‌توانیم بگوییم شاهد تبلور و تجسم وحدت ملی هستیم. به وپژه اینکه در این نمایشگاه ۳۰ رسانه تصویری بین‌المللی در کنار رسانه‌های مختلف داخلی رویدادهای این نمایشگاه را پوشش خواهند داد.

وی همچنین گفت:دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در این نمایشگاه به صورت اقناعی به مخاطبان نشان داده خواهد شد هر چند بسیاری از دستاوردهای علمی و دفاعی کشورمان را نمی‌توان به صورت واضح بیان کرد چون دشمنان همواره در پی دستیابی به این دستاوردها و یا جاسوسی از آنها هستند.

در ادامه این نشست خبری،دکتر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت:۲۰۷ برنامه در سه رده الف،ب و ج در این نمایشگاه برگزار خواهد شد و مردم از ۱۱ بهمن تا ۲۲ بهمن می‌توانند برای آشنایی با دستاوردهای انقلاب به این موزه مراجعه کنند.در مجموع ۷۵ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی آماده حضور مردم است.

به گفته قرار است در این نمایشگاه ۲۰ نشست تخصصی نیز برگزار شود تا مردن به صورت عمیق‌تر میزان دستیابی به دستاوردها را لمس کنند.همچنین ۴۰ دستاورد خاص‌تر هم به اینوگرافی و پوستری ارائه خواهد شد.

به گفته وی قرار است در این نمایشگاه ۲۰ نشست تخصصی نیز برگزار شود تا مردن به صورت عمیق‌تر میزان دستیابی به دستاوردها را لمس کنند.همچنین ۴۰ دستاورد خاص‌تر هم به اینوگرافی و پوستری ارائه خواهد شد.

جعفری یادآور شد:در کنار فضای نمایشگاهی فضای تفریحی و فرهنگی و ورزشی نیز در نظر گرفته شده است تا نوجوانان بازدیدکننده از نمایشگاه لحظات خوبی را در مدت حضورشان سپری کنند چون حضور این رده سنی در این نمایشگاه حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد:برای اینکه دسترسی مردم را به موضوعات نمایشگاه تسهیل کنیم ابزارهای اطلاع‌رسانی مختلفی در نظر گرفته‌ایم.

جعفری ادامه داد: در طول برگزاری نمایشگاه،6 موزه دفاع مقدس استانی هم افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه،برگزاری کنگره چهاردهه ادبیات پایداری و سربلندی،کنگره شعر دفاع مقدس،همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس،همایش ملی پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس،همایش ملی پرچمداران انقلاب اسلامی،رونمایی از 40 پروژه از مجموع پروژه‌های ملی 56 گانه پژوهشی دفاع مقدس،چله نشینی با میراث‌داران انقلاب اسلامی،اولین کنفرانس علمی - بین‌المللی زنان و دفاع مقدس در اندیشه دانشمندان جهان،اولین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی،تجلیل از چهار دهه فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه دفاع مقدس،مقاومت و پایداری(داخلی و بین‌المللی)همراه با رونمایی ازبانک اطلاعات جامع دفاع مقدس،برگزاری روز ملی راهیان نور و تجلیل از برگزیدگان جشنواره ره‌آورد سرزمین نور و نمایشگاه دستاورهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران را از جمله برنامه‌های این نمایشگاه برشمرد.

به گفته وی،برگزاری جشنواره ملی فانوس،جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام،جشنواره ملی ترنم فتح،نمایشگاه تجلی هنر در انقلاب و دفاع مقدس،جشنواره بین‌المللی ترامپیسم2 همایش ملی چهل شاهد،جشنواره ملی جایزه کتاب سرو،همایش ملی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و رنمایی از بزرگترین کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس از دیگر بخش‌های نمایشگاه   «چهل سال افتخار وبالندگی» به شمار می‌رود.

[p]ادامه دارد...

کد N2068906

وبگردی