آفتاب

نگاه متفاوت «بنا» به رقابت های کشتی فرنگی جام تختی

نگاه متفاوت «بنا» به رقابت های کشتی فرنگی جام تختی

اندیمشک - ایرنا - پیکارهای بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی در حالی در روزهای پایانی این هفته در اندیمشک برگزار می شود که «محمد بنا» و دستیارانش نگاه متفاوتی به عملکرد مدعیان ایرانی در این مسابقات خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، سی و نهمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری در سالن شهید سروندی شهر اندیمشک استان خوزستان برگزار می شود.
کشتی گیرانی از کشورهای چین، کوبا، جمهوری آذربایجان، صربستان، کرواسی، سیرالئون، قزاقستان، ارمنستان، فلسطین و گرجستان در کنار بیش از 60 کشتی گیر داخلی در رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی حضور دارند.
بعد از حضور «محمد بنا» به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، به نظر می رسد او قصد دارد ضمن کاهش زمان حضور ملی پوشان در اردوهای فرسایشی، نگاه ویژه ای به تورنمنت ها و رقابت های بین المللی داشته باشد و برنامه ویژه ای حداقل تا پیکارهای قهرمانی سال 2019 جهان در قزاقستان برای کسب سهمیه بازی های المپیک 2020 توکیو و کسب مدال های خوشرنگ دارد تا حداقل بتواند ضمن کسب چند مدال خوشرنگ، فضای کشتی را پیش از المپیک توکیو، تلطیف تر و پرانگیزه تر کند.
حال بعد از گذشت بیش از 2 دهه از حضور محمد بنا در تیم های مختلف ملی و به خصوص تیم ملی بزرگسالان و حضور در بازی های المپیک 2012 لندن و 2016 ریو، او بهتر از هر شخص دیگری می داند که در توکیو چه می خواهد و به همین دلیل همه تجربیات و دانش خود را بکار خواهد گرفت، ضمن آنکه کادر فنی گذشته خود از جمله ناصر نوربخش را به کادر فنی اضافه کرده و حتی قصد دارد طی این مدت مربی ویژه بدنسازی و دکتر تغذیه را به جمع این کادر اضافه کند تا بر اساس علم روز دنیا و مرحله به مرحله ملی پوشان را آماده کند.
او این مرتبه بر خلاف گذشته بسیار منطقی و عاقلانه در خصوص ستاره های سابق کشتی فرنگی ایران همچون حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی صحبت کرد و صراحتا اعلام کرد که با وجود دوری 2 ساله از میادین، به صلاح نیست که آنها به کشتی بازگردند و این موضوع نشان می دهد که سرمربی تیم حساسیت خاصی بر روی انتخاب ملی پوشان دارد.
محمد بنا در نخستین اقدام خود پیش از آغاز اردوهای تیم ملی، همه مدعیان به غیر از تعدادی از ملی پوشان را برای حضور در مرحله نخست انتخابی تیم ملی دعوت کرد و بعد از آن نفرات برتر به همراه ملی پوشان حاضر در پیکارهای قهرمانی جهان را به مرحله نخست اردوی تیم ملی فراخواند.
نخستین مرحله اردوی فرنگی کاران 12 تا 21 دی امسال برگزار شد و پس از آن ملی پوشان به شهرهای خود رفتند تا برای حضور در رقابت های جام جهان پهلوان تختی خود را آماده کنند.
به طور حتم حضور در هر تورنمنت بین المللی به عنوان یک مسابقه انتخابی محسوب می شود و همانطور که قرار است بعد از این پیکارها 10 فرنگی کار ایران در جام وهبی امره ترکیه مورد ارزیابی قرار گیرند.
البته پیش از حضور تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های قهرمانی آسیا که روزهای 3 تا 8 اردیبهشت در شهر «شی ان» چین برگزار می شود، تیم دیگری از کشتی فرنگی ایران در رقابت های بین المللی جایزه بزرگ مجارستان (4 و 5 اسفند) که جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی است، حضور خواهد یافت.
تیم ملی کشتی فرنگی تا آغاز مسابقات قهرمانی آسیا که نتایج آن از اهمیت فراوانی برای کشتی کشورمان برخوردار است، هفت مرحله اردو برگزار خواهد کرد و کادر فنی تیم ملی بعد از حضور در 2 تورنمنت بین المللی، جام جهان پهلوان تختی و هفت مرحله اردو طی 4 ماه، 10 ملی پوش حاضر در رقابت های قهرمانی آسیا را انتخاب خواهد کرد.
بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، اردوهای تیم ملی برای حضور در پیکارهای جهانی سال 2019 در قزاقستان که سهمیه بازی های المپیک نیز در آن توزیع می شود، آغاز خواهد شد که حضور در دو تورنمنت بین المللی دیگر نیز تا آغاز این مسابقات در دستور کار محمد بنا سرمربی تیم ملی قرار خواهد داشت.
به هر ترتیب جام جهان پهلوان تختی، میدانی مهم و ارزشمند برای محک و ارزیابی مدعیان تیم ملی است و به طور حتم نتایج آن برای کادر فنی در ادامه بسیار موثر خواهد بود.
تفاوت این دوره از رقابت های کشتی فرنگی جام تختی، خارج شدن آن از سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی است که بنا به درخواست کادر فنی تیم ملی این اتفاق رخ داد تا تعداد بیشتری از نمایندگان کشورمان فرصت رقابت با رقیبان داخلی و خارجی را داشته باشند.
بنابر اعلام محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، با حضور در رقابت های بین المللی جایزه بزرگ مجارستان و همچنین پیکارهای قهرمانی آسیا، نمایندگان کشورمان می توانند امتیازات لازم را برای حضور در پیکارهای قهرمانی جهان کسب کنند.
مسابقات قهرمانی آسیا پس از رقابت های جهانی بالاترین امتیاز را در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی دارد و نفرات اول تا هشتم هر وزن به ترتیب 12، 10، 8، 6، 4 و 2 امتیاز کسب می کنند و این رقابت ها هر 2 روز بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.
امتیازات کسب شده در طرح رنکینگ سیستم در نحوه قرارگیری کشتی گیران در جدول مسابقات جهانی سال 2019 میلادی موثر است.
با تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی اسامی نهایی فرنگی کاران کشورمان برای حضور در جام تختی به شرح زیر است:
55 کیلوگرم: مصیب اکبری (تهران)، علیرضا اسدی (اصفهان)، بهزاد شیرمرد (خوزستان)، سعید سید احمدیان (خوزستان) و رضا خدری (البرز).
60 کیلوگرم: مهرداد مردانی (خوزستان)، علیرضا نجاتی (قم)، علیرضا کارگر (فارس)، شیرزاد بهشتی طلا (توابع تهران)، بهروز ملکی (خوزستان)، رضا مردی (قم) و محمد محرابی (البرز).
63 کیلوگرم: محسن حاجی پور (مازندران)، محمد نوربخش (تهران)، میثم دلخانی (فارس)، سامان عبدولی (خوزستان)، کرامت عبدولی (خوزستان) و امید قادری فریمانی (خراسان رضوی).
67 کیلوگرم: محمد الیاسی (خوزستان)، یوسف حسینوند (خوزستان)، حسین اسدی (خوزستان)، وحید میرفتح اللهی (توابع تهران)، احمد خراسانی (خوزستان) و بهرام معروف خانی (اردبیل).
72 کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس)، علی ارسلان (مازندران)، عرفان سعادتی فر (تهران)، عابد بابکان (البرز)، اشکان سعادتی فر (توابع تهران) و محمدرضا آقانیا (مازندران).
77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس)، رسول گرمسیری (خوزستان)، علی نوروزی (توابع تهران)، سامان نجم سهیلی (لرستان)، حمیدرضا جعفری (فارس) و شایان عفیفی (آذربایجان شرقی).
82 کیلوگرم: یوسف قادریان (البرز)، مهدی ابراهیمی (قم)، پیام بویری (خوزستان)، هادی علیزاده پورنیا (قم)، جمال اسماعیلی (تهران) و عباس مهدی زاده (اصفهان).
87 کیلوگرم: رامین طاهری (خوزستان)، میلاد خسروی (اصفهان)، علی خلیل زاده (مازندران)، سامان عزیزی (کردستان) و مهدی فلاح (تهران) و بهروز هدایت (کرمانشاه).
97 کیلوگرم: ادریس ابراهیمی (کردستان)، ابوالفضل سید مهدوی (توابع تهران)، حسن آریایی نژاد (مازندران)، مهدی بالی (مازندران)، محمد بیرانوند (خوزستان) و محمد یگانه (ایلام).
130 کیلوگرم: شهاب قوره جیلی (تهران)، امیر قاسمی منجزی (خوزستان)، علی اکبر یوسفی (مازندران)، امیرمحمد حاجی پور (مازندران)، مسعود نعمت چکانی (خوزستان)و شادمان عظیمی (فارس).
تیم کشتی فرنگی جوانان ایران نیز در این مسابقات حضور خواهد داشت.
ورزشی**1067**1597
کد N2068854

وبگردی