آفتاب
رئیس شورای عالی نظام پزشکی:

طرح پزشک خانواده اولویت وزارت بهداشت باشد

طرح پزشک خانواده اولویت وزارت بهداشت باشد

تهران- ایرنا- رئیس شورای عالی نظام پزشکی در نامه ای به سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت خواستار توجه به نظرات کارشناسی انجمن پزشکان عمومی در برنامه های مرتبط با پزشک خانواده و ساماندهی نظام ارجاع به عنوان محورهای اصلی برنامه پیش روی این وزارتخانه شد.

به گزارش ایرنا از سازمان نظام پزشکی در متن نامه محمدرضا ظفرقندی آمده است: با توجه به نظرات ارزشمند سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه پزشک خانواده و ساماندهی نظام ارجاع به عنوان محورهای اصلی برنامه پیش روی آن وزارتخانه و نیز با توجه به نقش اساسی پزشکان عمومی در ساز و کار این برنامه ها، نگرانی های عباس کامیابی رئیس انجمن پزشکان عمومی مورد تاکید قرار می گیرد.
ظفرقندی درخواست کرد که نظرات کارشناسی و منسجم انجمن پزشکان عمومی در تصمیم سازی های برنامه های مرتبط مورد توجه قرار گیرد.
سعید نمکی، سرپرست وزارت بهداشت نیز پیشتر اعلام کرده بود که نظام ارجاع و پزشک خانواده حداکثر تا بهار سال آینده در استان‌های شمالی کشور تکمیل ‏می‌شود و سپس از استان‌های دیگر دعوت می‌کنیم که از این الگوی موفق بازدید کنند و تا پایان سال 98 قسمت عمده‌ای از کشور را ‏تحت پوشش قرار می دهیم.‏
وی تصریح کرد: آنچه ‏امروز باید بیش از هر چیز به آن توجه کنیم، این است که همه ما باید در وزارت بهداشت، سازمان بیمه سلامت و سایر سازمان‌های ‏بیمه‌گر به یکدیگر در راستای استقرار زیرساخت‌های مقدماتی کمک کنیم. طی روزهای اخیر در استان‌های گلستان و مازندران به دنبال ‏استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده بودیم، زیرا فکر می‌کنیم اگر این زیرساخت‌ها اجرایی نشود، هر چقدر پول در این حفره بریزیم، ‏پر نخواهد شد. ‏
عباس کامیابی، رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران نیز در نامه ای به سرپرست وزارت بهداشت نوشته است که با توجه به اعتراض گسترده پزشکان خانواده روستایی انتظار می رود که طرح پزشک خانواده به خوبی اجرایی شود.
اجتمام * 7268 * 3063
کد N2068846

وبگردی