آفتاب

اجازه سرمایه گذاری مستقل خارجی در چین صادر شد

اجازه سرمایه گذاری مستقل خارجی در چین صادر شد

پکن- ایرنا- سخنگوی کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین اعلام کرد پکن از این به بعد به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد به طور مستقل در زمینه های مختلف در این کشور سرمایه گذاری کنند.

به گزارش ایرنا، 'منگ وی' روز چهارشنبه در پکن به خبرنگاران افزود: چین همچنین به منظور ایجاد رقابت های عادلانه، محیط سرمایه گذاری خود را قانون مدار می کند.
محدودیت در سرمایه گذاری برای افراد و شرکت های خارجی یکی از تنش های اصلی میان چین و آمریکا در یک سال گذشته بوده است واشنگتن همواره پکن را به عدم اجازه به سرمایه گذاری مستقل برای خارجی ها متهم می کرد.
سخنگوی کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین تصریح کرد: این کمیسیون به اتفاق دیگر دستگاه های ذینفع، محدودیت های اعمال شده برای دسترسی خارجی ها به بازار چین را کاهش می دهد و درهای فعالیت در زمینه های صنایع خدماتی، کشاورزی، معدن، صنایع تولیدی، مخابرات، آموزش، پزشکی و فرهنگ را بازتر می کند و به سرمایه گذاران خارجی اجازه سرمایه گذاری مستقل در زمینه های بیشتری را در چین خواهد داد.
او با اشاره به انتشار نسخه جدید «فهرست صنایع برای سرمایه گذاران خارجی» و «فهرست صنایع دارای اولویت در مناطق میانی و غربی برای سرمایه گذاران خارجی» تاکید کرد همه تلاش ها در راستای حمایت از سرمایه گذاران خارجی و افزایش جذابیت مناطق میانی، غربی و شمال شرقی کشور برای سرمایه گذاران خارجی صورت خواهد گرفت.
'منگ' همچنین سرمایه گذاران خارجی را به فعالیت در صنایع تولیدی چین و کمک به رشد با کیفیت این صنایع دعوت کرد.
**آساق**1904**
کد N2068813

وبگردی