آفتاب
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفت و گو با ایرنا:

مساجد به هلال احمر می پیوندند

مساجد به هلال احمر می پیوندند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: هزار و 50 خانه هلال، به منظور ارتقای توانمندی اقشار آسیب پذیر، در سطح شهرها و روستای کشور فعال هستند و به زودی این خانه ها در نهادها و مراکز عمومی به ویژه مساجد نیز راه اندازی خواهد شد.

محمد نصیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، اظهار داشت: خانه های هلال با هدف نفوذ در لایه های اجتماعی، گسترش آموزش، ارتقای تاب آوری جامعه و ترغیب مردم برای ساختن شهرها، روستاها و استان ها پس از وقوع حوادث و بلایا ایجاد می شوند.
وی گفت: باید تلاش کنیم تا ضمن توان افزایی و هم افزایی، از ظرفیت ها، توانمندی ها و امکانات ارائه خدمات بشردوستانه و عام المنفعه از سوی داوطلبان هلال احمر در خانه های هلال شهری و روستایی برای خدمت رسانی بیشتر و مطلوب تر به نیازمندان و آحاد مختلف جامعه بهره ببریم.
نصیری ادامه داد: در حال حاضر به جز هزار و 50 خانه هلال، هزار و 537 خانه داوطلب، جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در راستای نشر فرهنگ داوطلبی و همبستگی اجتماعی برای خدمت رسانی به قشرهای آسیب پذیر و آسیب دیده، فعال هستند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در دو ماه گذشته جلسات مختلفی با سازمان های مردم نهاد (سمن) در راستای کاهش آسیب های افراد کمتر برخوردار جامعه برگزار شده و در این ارتباط می توان از پژوهش های موثر و جدید در خصوص ارائه خدمات داوطلبانه بهتر و بیشتر بهره گیری کرد.
نصیری توضیح داد: ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، توانبخشی، مشاوره ای و واکسیناسیون، جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی در هنگام بروز حوادث و بحران های داخلی و خارجی، اجرای طرح ها و پروژه های داوطلبی (امدادی، بهداشتی، درمانی، آموزشی و حمایتی) و کمک به آسیب دیدگان حوادث و سوانح فردی در نقاط محروم و دورافتاده کشور از کارکردهای خانه های هلال است.
خانه‌ های هلال، خود نوعی هلال‌ احمر کوچک به شمار می ‌روند که در سطح شهرها از سوی مردم، خیرین و نیکوکاران و با همکاری شهرداری ها، مساجد و اصناف و در سطح روستاها از سوی دهیاران، بخشداران و با مشارکت فرمانداری ها، شعب جمعیت هلال احمر تجهیز و مدیریت می‌شوند که با تشکیل این خانه ها تمام ظرفیت های خدمت رسانی جمعیت هلال احمر مبتنی بر نیاز هر منطقه احصا و به کار گرفته می شود.
سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به عنوان حامی و پشتیبان سازمان امداد و نجات، از خدمات 717 هزار عضو داوطلب در چهار هزار و 200 خانه داوطلب عمومی و خانه هلال، به عنوان فعالترین شبکه مردمی در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت بهره می‌برد.
اجتمام**7029*1834
کد N2068774

وبگردی