آفتاب

سفیر روسیه در سازمان ملل: چرا ایران به کنفرانس لهستان دعوت نشده است؟

سفیر روسیه در سازمان ملل: چرا ایران به کنفرانس لهستان دعوت نشده است؟

سفیر روسیه در سازمان ملل هدف برگزاری کنفرانس لهستان را به چالش کشید وگفت که رویکردهای ساده‌انگارانه و یک‌جانبه مرتبط با ایران در زمینه دستیابی به یک ساختار امنیتی واقعی درخاورمیانه نتیجه معکوس خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، واسیلی نبنزیا، سفیر رویه در سازمان ملل به شورای امنیت گفته است که مسکو می‌خواهد باور کند که کنفرانس لهستان تنها با هدف قرار دادن یک کشور تشکیل نمی‌شود.

وی افزود: چرا ایران که یکی از قابل توجه‌ترین و بزرگ‌ترین کشورهای خاورمیانه است به این کنفرانس دعوت نشده است؟

نبنزیا همچنین در این باره گفت:تلاش برای به‌وجود آوردن نوعی اتحاد نظامی در منطقه، برگزاری کنفرانس‌های مختلف و تمرکز بر داشتن  رویکردی ساده‌انگارانه و یک‌جانبه در منطقه که مشخصا به ایران ربط دارد، نتیجه معکوس به دنبال داشته و تنها چشم‌انداز دستیابی به یک ساختار امنیتی واقعی برای منطقه را به  دور می‌راند.

این سفیر روسی همچنین این سوال را مطرح کرد که چگونه ممکن است به ساختاری واقعی بدون حل کردن مسئله فلسطین دست یافت؟

وی پیشنهاد روسیه را برای میزبانی مذاکرات رهبران رژیم صهیونیستی و فلسطین تکرار و تاکید کرد که این تنها راه حل کردن مسائل حال حاضر و دستیابی به راه‌حلی دوجانبه میان این‌ دو است.

به گزارش ایسنا،  مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا به تازگی از قصد کشورش و لهستان برای برگزاری نشستی در ورشو برای بررسی وضعیت خاورمیانه خبر داد و گفت که تمرکز این نشست روی ایران قرار دارد. وی همچنین گفت که از کشورهای سراسر جهان دعوت خواهد شد تا در این رویداد حضور یابند.

این در حالی است که برخی از مقامات اروپایی اعلام کرده‌اند در این نشست شرکت نخواهند کرد یا نسبت به آن بی تمایل بوده‌اند.

 فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست ورشوی لهستان شرکت نخواهد کرد؛ یک مقام ارشد اتحادیه اروپا مطرح کرده است که موگرینی مایل نیست مخالف با تعهداتش عمل کند.

فرانسه نیز اعلام کرده که هیچ‌کدام از دیپلمات‌های ارشدش را به این نشست نمی‌فرستد.

همچنین آلمان و انگلیس تا بدین لحظه برای شرکت در این نشست تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند.

به گفته وزیر امور خارجه لهستان، روسیه  دعوت لهستان را برای شرکت کردن در این کنفرانس رد کرده است.

انتهای پیام

کد N2068746

وبگردی