آفتاب

روابط اقتصادی و فرهنگی، مردم کشورها را به هم نزدیک می‌کند

روابط اقتصادی و فرهنگی، مردم کشورها را به هم نزدیک می‌کند

سفیر پاکستان در ایران گفت: روابط سیاسی برای کشورها لازم هستند اما آنچه بیشتر لازم بوده، روابط اقتصادی و فرهنگی است زیرا این روابط مردم دو کشور را به هم نزدیک می‌کند.

به گزارش ایسنا، رفعت مسعود روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح تالار فرهنگی پاکستان در محل کنسولگری این کشور در مشهد، با بیان اینکه کنسولگری ما یک کنسولگری قدیمی است، عنوان کرد: من ۶ ماه است که در ایران هستم، در آن زمان سرکنسولگری مشهد خالی بود و چیزی نداشت اما مجموعه حال حاضر کار آقای بوخاری و همکارانشان است که این جای خالی را پر کردند. ما در سرکنسولگری و همچنین وزارت خارجه پاکستان قصد داشتیم تا اجناس قدیمی را از کنسولگری آورده و در معرض نمایش مردم قرار دهیم.

مسعود افزود: امروز دو مرکز را افتتاح کردیم، یکی مرکز فرهنگی است که هر کسی از مردم که می‌خواهد پاکستان را بشناسد می‌تواند به این مرکز مراجعه کند و از همه مهم‌تر مرکز دوستی پاکستان و ایران است. مشهد و کشورهای دوست ما از جمله ایران، ترکیه، ترکمنستان و عراق به ما هدیه دادند زیرا این هدایا نمایندگی کرده و مردم را به هم نزدیک می‌کند. همه مردم مشهد کمک کردند تا این هدایا جمع‌آوری شود.

سفیر پاکستان در ایران گفت: افتتاح این مرکز فرهنگ و سایر موارد پاکستان را نشان می‌دهد. روابط اقتصادی و تجارت باید باشد اما باز هم مرکز فرهنگی بسیار ضروری است. ایران و پاکستان فرهنگ هماهنگی دارند، زبان ما نزدیک بوده و پوشش ما به هم نزدیک است.

وی بیان کرد: ایران و پاکستان مشترکات زیادی دارند و ما به قدری به هم نزدیک هستیم که من تصور می‌کنم این مرکز فرهنگی و اقتصادی از امروز تا ۱۰ یا ۲۰ سال آینده موجب شود که دو کشور به هم نزدیک‌تر شوند.

مسعود با اشاره به اینکه هر کنسولگری سه کار اساسی دارد، تصریح کرد: یکی از این کارها، روابط سیاسی بین دو کشور است، روابط سیاسی برای کشورها لازم هستند اما آنچه بیشتر لازم بوده، روابط اقتصادی و فرهنگی است زیرا این روابط مردم دو کشور را به هم نزدیک می‌کند.

سفیر پاکستان در ایران در خصوص خدمات به زائران پاکستانی، عنوان کرد: هر سال حدود 70 هزار زائر از پاکستان به مشهد می‌آیند. دولت پاکستان و ایران هر کاری بتواند برای کمک انجام می‌دهد اما این کار سخت بوده زیرا تعداد زائرین زیاد است. ما در مرزهایی چون میرجاوه که زائران از آنجا برای زیارت وارد ایران می‌شوند، روابط خوبی داریم تا به زائرین کمک کنیم.


انتهای پیام

کد N2068618

وبگردی