آفتاب

رویایی که برای تنیسور 20 ساله یونانی به واقعیت بدل شد

رویایی که برای تنیسور 20 ساله یونانی به واقعیت بدل شد

تهران - ایرنا - «استفانوس تسیتسیپاس» تنیس باز 20 ساله یونانی پس از رسیدن به نیمه نهایی رقابت های گرند اسلم اوپن استرالیا، به جوانترین تنیسوری تبدیل شد که از سال 2007 به بعد در جمع 4 نفر نهایی این تورنمنت جای می گیرد تا رویای خود را به حقیقت تبدیل کند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، حتی اگر تسیتسیپاس در نیمه نهایی هم مغلوب شود با گذشتن از سد بزرگانی همچون «اندی موری» و «رابرت بائوتیستا آگوت» که در جریان 4 ست موفق به شکست آنان شد؛ تورنمنت شگفت انگیزی را تجربه کرده است.
او در مرحله نیمه نهایی باید با مرد شماره یک تنیس جهان یعنی «نواک جوکوویچ» مواجه شود.
نکته جالب در مورد این رقابت این است که جوکوویچ در سال 2007 پس از شکست «دیوید فدرر» به جوانترین تنیسور راه یافته به جمع 4 نفر برتر تبدیل شده بود، تسیتسیپاس یونانی دومین تنیس بازی است که به چنین افتخاری دست پیدا می کند.
تنیسور جوان یونانی در روز اول از مرحله نهایی دور انتخابی تنیس اوپن استرالیا برای اولین بار در تاریخ از سد «راجرر فدرر» تنیسور سوئیسی مطرح جهان و مدافع عنوان قهرمانی این تورنمنت گذشت و شگفتی بزرگی را خلق کرد.
در واقع تسیتسیپاس در حالی که ست اول را باخته بود، بازگشتی تماشایی به بازی داشت و توانست در کمال ناباوری، در دیداری که سه ساعت و 50 دقیقه به طول انجامید، فدرر را از پیش رو بردارد و حالا هم خود را در جمع چهار تنیسور برتر جهان می بیند.
شبد**ورزشی**3991**1379
کد N2068463

وبگردی