آفتاب

همه خریدهای مضحک آبی اناری ها

همه خریدهای مضحک آبی اناری ها

تهران- ایرنا- باشگاه بارسلونا همواره جایگاهی برای ظهور و شکوفایی ستاره های بزرگ دنیای فوتبال بوده است اما آنها در سال های اخیر دست به خریدهایی عجیب و تا اندازه ای احمقانه زده اند که در گزارش زیر به 10 مورد از مضحک ترین آنان اشاره شده است.

به گزارش ایرنا، شنیدن نام بارسلونا به احتمال فراوان تصویری را در ذهن شما تداعی می کند که در آن «لیونل مسی» به همراه یک دوجین نام بزرگ و استعداد استثنایی فوتبالی همچون رونالدینیو و ژاوی، روی چمن نیوکمپ با توپ معجزه می کنند.
مسلما در طول تاریخ تعداد زیادی از ستاره های مستعد دنیای فوتبال پیراهن کاتالان ها را بر تن کرده اند اما در سال های اخیر، غول های کاتالان نسبت به خریدهای عجیب و غریب در فصل نقل و انتقالات علاقه زیادی از خود نشان داده اند.
و حالا به بهانه انتقال باورنکردنی (همراه با گزینه خرید دائمی) «کوین پرینس بوآتنگ» 31 ساله، در گزارش زیر به 10 مورد از احمقانه ترین خریدهای آبی اناری ها در قرن 21 اشاره می کنیم.

10 – آندره گومز – والنسیا (35 میلیون یورو + پاداش)
روی کاغذ همه چیز قابل درک بود: گومز با استعداد فنی خدادادی و سابقه 2 دوره حضور موفق در بنفیکا و والنسیا کاملا برای پا کردن در کفش «آندرس اینیستا» مهیا به نظر می رسید.
اما متاسفانه اوضاع بر وفق مراد هافبک پرتغالی پیش نرفت و در نخستین فصل حضورش موفق شد تنها سه گل و چهار پاس گل به نام خود ثبت کند؛ اتفاقی که موجب شد تا در فهرست کاروان تیم ملی کشورش برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه از قلم بیفتد.
بازیکن 25 ساله پرتغالی هم اکنون به طور قرضی در اورتون توپ می زند و بازگشتش به نیوکمپ کاملا غیرمحتمل به نظر می رسد.

9 – توماس ورمائلن – آرسنال (15 میلیون یورو)
آبی اناری ها طی سالیان دراز باغچه توپچی ها را به دفعات شخم زده و بازیکنان بی انگیزه ای را از این تیم خریداری کرده اند؛ خریدهایی که بیشتر به تلاش های یک عاشق پولدار برای خرید گل های معشوقه گل فروشش در ایستگاه های مترو می ماند.
ورمائلن یکی از این خریدها بود؛ خریدی که به هیچ عنوان با نامی به بزرگی بارسلونا همخوانی نداشت؛ در واقع این بازیکن بلژیکی که همچنان هم یکی از آبی اناری ها محسوب می شود در مدت چهار فصل حضور در نیوکمپ، تنها 29 بازی برای صدرنشین همیشگی لالیگا انجام داده است.

8 – پائولینیو – گوانگژو اورگراند (40 میلایون یورو)
پائولینیو یکی از گیج کننده ترین داد و ستدهای بارسلونا به شمار می رود به ویژه با توجه به دوران بازی او در تاتنهام هاتسپر؛ یعنی جایی که هواداران زنبق ها ناباورانه برای مدت 2 سال شاهد پرسه زدن های مضحک هافبک خود در اطراف وایت هارت لین (ورزشگاه اختصاصی) تاتنهام بودند.
با این حال، آبی اناری ها در سال 2017 او را از گوانگژو با قراردادی به ارزش 40 میلیون یورو خریداری کردند؛ خریدی که موج اظهارنظرهای فکاهی را در فضای مجازی به همراه داشت.

7- الکساندر هلب – آرسنال (17 میلیون یورو)
خرید بلاروسی بارسا یکی از بازیکنان خلاق توپچی ها محسوب می شد؛ بازیکنی که در سال 2006 به همراه آرسنال در یک قدمی ربودن جام قهرمانی لیگ قهرمانان از آبی اناری ها نیز قرار داشت.
با این حال، او که در سال 2008 به نیوکمپ نقل مکان کرد، یکی از اعضای تیمی بود که یک سال بعد سه گانه را به خانه برد اما در طول آن فصل تنها در پنج بازی لالیگا برای تیمش به میدان رفت و در پایان فصل هم پیش از سپری کردن 2 دوره قرضی در بیرمنگام و وولفسبورگ، به طور قرضی به اشتوتگارت منتقل شد.

6 – مالکوم – بوردو (41 میلیون یورو)
با توجه به اینکه تابستان سال گذشته بارسلونا به دلیل اینکه به شکلی غیرمتعارف برای جذب مالکوم دست به کار شده بود؛ در مخمصه افتاد همه بر این باور بودند که آنها با دست زدن به چنین ریسکی قصد دارند تا در برهه ای از فصل از خرید جدیدشان استفاده کنند اما در حقیقت این طور نبود.
بله، مالکوم با قراردادی بزرگ به ارزش 36.5 میلیون یورو در تابستان راهی نیوکمپ شد و انتظار می رفت نقشی مهم را در نقشه های «ارنستو والورده» برای فصل جاری ایفا کند.
با این حال، جوان برزیلی تا اینجای کار تنها در تمامی رقابت ها تنها 2 بار به کار گرفته شده و شواهد حاکی از آن است که او در آینده ای نزدیک از این باشگاه نقل مکان کند.

5 – یری مینا – پالمیراس (11.8 میلیون یورو)
این مورد برای آن دسته از مخاطبان پیگیر داستان کمی عجیب و غریب است.
یری مینا که با هدف تقویت تیم در آینده به جمع آبی اناری ها اضاف شد، فصل گذشته تنها در 6 بازی به میدان رفت و اندکی بعد بدنبال درخشش در جام جهانی 2018 روسیه، بلافاصله با 27 میلیون یورو راهی اورتون شد.

4 – الکس سانگ – آرسنال (15 میلیونی یورو)
15 میلیون پوند در سال 2012 مبلغ زیادی محسوب می شد؛ در واقع این روزها با این مبلغ شما نمی توانید حتی انگشت بزرگ پای «اندی سورمن» (بازیکن نه چندان با کیفیت بورنموث) را بخرید!!
این در حالی است که آنها در آن دوران «ژاوی»، «آندرس اینستا»، «سرخیو بوسکتس»، «تیاگو»، «خاویر ماسکرانو» و «سسک فابراگس» را در خط هافبک در اختیار داشتند.
مهاجم کامرونی در ادامه کار به طور قرضی به وستهم پیوست و سرانجام در حالی که یک سال از قراردادش باقی مانده بود، با توافق با آبی اناری ها نیوکمپ را برای همیشه ترک کرد.

3 – روشتو رکبر – بازیکن آزاد
موهای دم اسبی و خط و خطوط بر جا مانده از جنگ که صورت آفتاب سوخته رکبر را نقاشی کرده بود؛ برای دوست داشتن رکبر افسانه ای چه بهانه دیگری لازم دارید؟
پس از سپری کردن چیزی در حدود یک دهه در کشورش یعنی ترکیه، رکبر دوره گرد بدنبال رد کردن یک دوجین پیشنهاد خوب از باشگاه های معتبر اروپایی، در نهایت به عنوان بازیکن آزاد به بارسلونا ملحق شد.
با این حال، «فرانک ریکارد» سرمربی آن روزهای آبی اناری ها چوب بزرگی لای چرخ رکبر کرد و با ادعای مسلط نبودن او به زبان اسپانیایی، «ویکتور والدز» را به عنوان گلر اول تیمش برگزید.
دروازه بان مشهور ترک تبار پس از یک فصل نیوکمپ را ترک کرد و با بازگشت به ترکیه، باقی دوران فوتبالی اش را در لیگ برتر این کشور پیگیری کرد.

2- دیمیترو چیگرینسک – شاختار دونتسک (25 میلیون یورو)
کاتالان ها در سال 2009 و تازه نفس و سر حال از فتح سه گانه ای بزرگ، تصمیم گرفتند تا محض خنده «دیمیترو چیگرینسک» مدافع اوکراینی را با قیمت 25 میلیون یورو به نیوکمپ بیاورند؛ مبلغی که در آن زمان، آن هم برای یک دفاع آخر هنگفت و سرسام آور محسوب می شد.
با این حال، ستاره تیم شاختار دونتسک با آن موهای ژولیده اش نتوانست به اندازه برچسب قیمتی که به خود یدک می کشید، بدرخشد و پس از 12 بازی بلافاصله به باشگاه اولیه اش مرجوع شد؛ تجربه ای که نه تنها برای آبی اناری ها 10 میلیون یورو ضرر به بار آورد بلکه آثار ناشی از خجالت خریدی مضحک تا مدت ها چهره آنان را سرخ کرده بود.

1 – کوین پرینس بوآتنگ – ساسولو (قرضی با گزینه خرید 8 میلیون یورویی)
اگرچه زمان نشان می دهد که آیا انتقال بوآتنگ بیشتر شبیه خرید پائولینیو است یا چیگرینسک اما از لحاظ قیمتی سخت است که او را عجیب ترین خرید سال های اخیر کاتالان ها دانست.
با این حال، مهاجم غنایی که حالا می توان پسوند سابق را پیش از باشگاه ساسولو برای او استفاده کرد؛ در طول 15 سال فوتبال حرفه ای کمتر از 50 گل به ثمر رسانده، قرار است به عنوان مهاجم پشتیبان یک خط عقب تر «لوئیس سوآرز» بازی کند، دست کم تا پایاتن فصل برنامه این است.
این در حالی است که او پس از نهایی شدن این انتقال از هدفش برای ماندگار شدن در نیوکمپ پرده برداشته است (در واقع او حق دارد، چه جایی بهتر بارسلونا برای ماندن؟!)
ورزشی**3991**9129
کد N2068418

وبگردی