آفتاب
سخنگوی وزارت امور خارجه:

لغو مجوزپروازهای ماهان ایر به آلمان مغایر روح حاکم بر روابط دو کشوراست

لغو مجوزپروازهای ماهان ایر به آلمان مغایر روح حاکم بر روابط دو کشوراست

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: لغو مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر به آلمان اقدامی شتابزده، غیر قابل توجیه و مغایر روح حاکم بر روابط دیرینه دو کشور است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی با ابراز تاسف از لغو مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر به آلمان، آن را اقدامی شتابزده و غیر قابل توجیه دانست.
قاسمی این اقدام طرف آلمانی را مغایر با روح حاکم بر روابط دیرینه ملت های ایران و آلمان خواند و تاکید کرد: این رفتار حرکتی بی دلیل و احتمالا ناشی از القاء اطلاعات نادرست توسط دیگرانی است که از روند روابط بین دو کشور ناخشنودند.
وی ابراز امیدواری کرد دولت آلمان با بررسی حقایق و بازنگری مجدد داده های اطلاعاتی خود نسبت به تجدید نظر بهنگام در این تصمیم ناصواب و نامطلوب که می تواند ارتباطات و رفت و آمدهای مردمی را تحت تاثیر قرار داده و بی شک خلاف مصالح و منافع روابط فی مابین است، اقدام نماید.
قاسمی تصریح کرد: بی تردید هیچ منطق و دلیلی نمی تواند توجیه گر این گونه رفتار های یک سویه و مبتنی بر داده های غلط و موهوم باشد و مرور چگونگی همکاری های این شرکت با طرف های آلمانی خود گویای نبود هیچ گونه نقطه منفی در کارنامه این همکاری های متقابل است.
سیام**1751**1535
کد N2068320

وبگردی