آفتاب
مدیر سابق رسانه ملی در حوزه فیلم و سریال:

تلویزیون در جهت حفظ منافع ملی حرکت می کند

تلویزیون در جهت حفظ منافع ملی حرکت می کند

تهران- ایرنا- مدیر سابق رسانه ملی در حوزه فیلم و سریال گفت: تاثیر نامطلوب سریال های ترکی بنیان خانواده را دچار تغییرات منفی بسیاری می کند، اما رسانه ملی سعی دارد با ساخت برنامه های ایرانی در جهت منافع ملی کشور حرکت کند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، مهدی فرجی امروز (سه شنبه) در نشست سریال های تلویزیونی؛ عوامل کاهش یا جذب در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار کرد: مردم تمامی کشورها در دنیای کوچک امروز با تولیدات سینمایی و هنری سایر ملل آشنا هستند؛ چرا که تکنولوژی های روز، این آثار را در دسترس تمام افراد قرار می دهد.
وی افزود: با توجه به کم بودن سرگرمی های مردم ما در زمان های اوقات فراغت خود، ایرانی ها در حالی روزانه سه ساعت و نیم به تماشای تلویزیون ملی می نشینند که ساعت استفاده مخاطبان خارجی از تلویزیون به یک ساعت و نیم در روز هم نمی رسد.
مدیر سابق رسانه ملی در حوزه فیلم و سریال با اشاره به کم هزینه بودن استفاده از تلویزیون یادآورشد: انس و الفت خاصی میان مردم و برنامه های تلویزیونی وجود دارد؛ چرا که این رسانه با هزینه های اندک در دسترس تمامی آحاد جامعه قرار دارد.
فرجی با اشاره به کوچ بسیاری از مخاطبان تلویزیون به ماهواره و فضای مجازی خاطرنشان کرد: ریزش مخاطبان تلویزیون به این معنا نیست که برنامه های تلویزیونی با کیفیت مخاطب نداشته باشند، براساس آمار بدست آمده در سال 89 پخش سریال تلویزیونی حضرت یوسف 86 درصد بیننده داشت که این درصد در میان سایر کشور ها اعداد دست نیافتنی در تاریخ تلویزیون محسوب می شود.
به گفته وی، سریال پایتخت با توجه به وجود رقبایی مانند شبکه های ماهواره ای بیش از 79 درصد بیننده داشت که این عدد برای کشورهای پیشرفته درصد رویایی محسوب می شود.
مدیر سابق رسانه ملی در حوزه فیلم و سریال با اشاره به اینکه وقت مفید مردم در تماشای برنامه های تلویزیونی به هدر می رود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تماشای تلویزیون جزیی از فرهنگ مردم شده و افراد را از فعالیت های فرهنگی مانند کتابخوانی بازمی دارد.
**مدیران صدا و سیما در نشست نقد تلویزیون حاضر نمی شوند
محمود کریمی علوی معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ادامه مراسم اظهار کرد: در این پژوهشکده از مدت ها پیش به منظور ساماندهی برنامه ای برای نقد و بررسی برنامه های صدا و سیما برنامه ریزی انجام شده است.
وی افزود: یکی از موانع برای برگزاری نشست های خبری در خصوص برنامه های صدا و سیما تمایل نداشتن مدیران این سازمان به حضور در مراسم است.
کریمی با اشاره به سیاست زدگی در جامعه خاطرنشان کرد: بیشتر نقدهای کارشناسان به صدا و سیما بی شائبه نیست؛ بنابراین مدیران صدا و سیما حاضر به شرکت در مراسم نقد و بررسی برنامه های تلویزیون نیستند.
وی افزود: در سلسله نشست های برنامه های تلویزیون سعی شده نگاهی علمی، آکادمیک و منصفانه حاکم باشد تا گفت و گویی سازنده در این زمینه انجام شود.
نشست سریال های تلویزیونی؛ عوامل کاهش یا جذب امروز (سه شنبه) در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.
**9491**1584
کد N2068024

وبگردی