آفتاب

آغاز مرور ۴۰ سال سینمای ایران در اسپانیا با کیارستمی و بیضایی

آغاز مرور ۴۰ سال سینمای ایران در اسپانیا با کیارستمی و بیضایی

همشهری آنلاین: دو فیلم اول از مجموعه فیلم‌های هفتگانه «مروری بر چهل سال سینمای ایران» به همت رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و خانه آسیا در بارسلونا به نمایش درآمد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، برنامه مروری بر چهل سال سینمای ایران به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اسپانیا برگزار می‌شود و در نخستین گام، فیلم سینمایی «کلوزآپ، نمای نزدیک» ساخته زنده‌یاد عباس کیارستمی روز ۲۲ دی (۱۲ ژانویه) در بارسلونا روی پرده رفت. نمایش این فیلم با استقبال گسترده اسپانیایی‌ها، ایرانیان مقیم و علاقه‌مندان سینمای ایران مواجه شد.

فیلم سینمایی «مسافران» ساخته بهرام بیضایی دومین فیلم این برنامه بود که ۲۹ دی (۱۹ ژانویه) اکران شد. قرار است مرور چهل سال سینمای ایران روز ششم بهمن با نمایش «روسری آبی» ساخته رخشان بنی‌اعتماد ادامه یابد. «لیلا» ساخته داریوش مهرجویی، «آژانس شیشه‌ای» ابراهیم حاتمی‌کیا، «من ترانه پانزده سال دارم» رسول صدرعاملی و «خیلی دور خیلی نزدیک» سیدرضا میرکریمی دیگر فیلم‌های برگزیده برای نمایش در این دوره هستند.

برنامه مروری بر چهل سال سینمای ایران از ۲۲ دی آغاز شده و تا چهارم اسفندماه شنبه هر هفته ساعت ۲۰ در سالن ژیرونا با اکران یک فیلم تحسین‌شده و برگزیده از سینمای ایران ادامه می‌یابد.

کد N2068016

وبگردی