آفتاب

هم تیمی های قدیم در چلسی؛ شاگرد و سرمربی جدید در دربی کانتی

هم تیمی های قدیم در چلسی؛ شاگرد و سرمربی جدید در دربی کانتی

تهران- ایرنا- «اشلی کول» بازیکن اسبق باشگاه چلسی با اتمام مراحل انتقال به تیم دربی کانتی، فوتبالش را تحت هدایت «فرانک لمپارد» هم تیمی اسبقش در استمفورد بریج پیگیری خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی «ای اس پی ان» روز سه شنبه نوشت: کول که در ماه نوامبر سال گذشته باشگاه ال ای گلکسی آمریکا را ترک کرد و به بازیکن آزاد تبدیل شد، پس از چهار سال و نیم غیبت بار دیگر به فوتبال انگلیس باز خواهد گشت.
وی در صفحه رسمی باشگاه دربی کانتی اعلام کرد: برای این تصمیم نیاز به فکر زیادی نداشتم؛ البته از زمان رفتن لمپارد به دربی کانتی پیگیر روند آنها بوده و با فرانک هم ارتباط داشتم.
کول 38 ساله فوتبال حرفه ای خود را در تیم آرسنال آغاز کرد و پیش از ملحق شدن به چلسی در سال 2006، به همراه توپچی ها 2 عنوان قهرمانی لیگ برتر جزیره و 3 قهرمانی جام حذفی را به دست آورد؛ این در حالی است که او در استمفورد بریج علاوه بر فتح عنوان قهرمانی لیگ برتر، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را نیز تصاحب کرد.
علاوه بر این، کول چهار بار دیگر به همراه آبی های لندن جام قهرمانی جام حذفی انگلیس را بالای سر برد و در مجموع با هفت عنوان، به موفق ترین بازیکن این رقابت ها تبدیل شد.
او در سال 2014 به تیم آ. اس رم پیوست و پس از 2 فصل حضور در سری آ ایتالیا به باشگاه گلکسی در لیگ برتر آمریکا ملحق شد.
کول برای مدت هشت فصل در چلسی و در کنار لمپارد بازی کرد؛ این در حالی است که «جان تری» که در تمام آن دوران بازوبند کاپیتانی آبی ها را به بازو می بست هم اکنون با سمت دستیار در تیم استون ویلا برای رساندن این تیم به لیگ برتر جزیره با سایر تیم های مدعی حاضر در «چمپیونشیپ» ( معتبرترین لیگ فوتبال انگلیس پس از لیگ برتر) رقابت می کند.
لازم به ذکر است کول در سال 2014 پس از 107 بار پوشیدن پیراهن تیم ملی انگلیس از فوتبال ملی خداحافظی کرد.
ورزشی**3991**2024
کد N2067911

وبگردی