آفتاب

روز مارتین لوتر کینگ در لیگ NBA

روز مارتین لوتر کینگ در لیگ NBA

تهران- ایرنا- رقابت های لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا تحت تاثیر اخبار و اتفاق های مختلف بود اما اصلی ترین رویداد که مسابقات برگزار شده را تحت شعاع خود قرار داد روز «مارتین لوتر کینگ» برنده جایزه صلح نوبل بود.

به گزارش ایرنا، رقابت های لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا بامداد امروز سه شنبه با 6 مسابقه ادامه پیدا کرد و رقابت های حساسی نیز برگزار شد. در جریان این دیدارهای حساس هیوستون برابر فیلادلفیا باخت و گلدن استیت نیز لس آنجلس لیکرز را شکست داد. بازی های امروز لیگ NBA نیز تحت تاثیر اخبار جالب توجهی بود.
در جریان دیدارهای برگزار شده گلدن استیت با درخشش کلی تامسون توانست 130 بر 111 لس آنجلس لیکرز را شکست بدهد. لیکرز لشگری از مصدومان است و بدون سه بازیکن کلیدی اش یعنی لبرون جیمز، راژون راندو و لونزو بال به مصاف حریفش رفت و حرفی برای گفتن نداشت. در این دیدار کلی تامسون برای نخستین بار در یک مسابقه 10 پرتاب سه امتیازی موفق داشت.
او تنها یک شوت سه امتیازی خودش را از دست داد و در نهایت با 44 امتیاز به عنوان بهترین بازیکن میدان کارش را تمام کرد. در کنار او کوین دورانت 20 امتیاز داشت اما استفان کری شب کم فروغی را در امتیاز آوری پشت سر گذاشت و تنها 11 امتیاز و 12 پاس منجربه گل ثبت کرد.
این روزها کسی نمی تواند جیمز هاردن را در ترکیب هیوستون متوقف کند اما تیم ها می توانند برابر هیوستون نتیجه بگیرند. بامداد امروز فیلادلفیا توانست 121 بر 93 هیوستون را شکست دهد. جیمز هاردن همچنان به روند بیش از 30 امتیاز در هر مسابقه اش ادامه می دهد و برابر فیلادلفیا نیز 37 امتیاز کسب کرد اما این برای برد هیوستون کافی نبود. برای فیلادلیفا جوئل امبیدی 32 امتیاز و 14 ریباند داشت و بهترین بازیکن میدان بود. فیلادلفیا در شرایطی این مسابقه را با برد پشت سر گذاشت که جیمی باتلر را به دلیل آسیب در اختیار نداشت. تقابل امبیدی و هاردن در این دیدار جذاب بود و در برخی صحنه ها به درگیری لفظی هم کشیده می شد.
در همین شبی که هیوستون برابر حریفش تن به شکست داد مدیران باشگاه اعلام کردند که با انتقال کارملو آنتونی به شیکاگو بولز موافق هستند و به زودی این بازیکن به جمع گاوهای شیکاگو می پیوندد.
اما اتفاقی که در این چند روز لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا را تحت تاثیر خود قرار داده روز «مارتین لوتر کینگ» است. بسیاری از تیم ها و بازیکنان در روزهای گذشته با لباس هایی که جملات او درباره برابری رویشان نوشته شده بود وارد زمین شدند. لوتر کینگ که جوان ترین فردی است که جایزه صلح نوبل را گرفته رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بود و اقدامات ضد تبعیض نژاد او باعث شده که هر سال لیگ NBA نیز در جریان دیدارهایش از او یاد کند.
پیش از دیدار بوستون با میامی که در پایان با نتیجه 107 بر 99 به سود بوستون تمام شد نیز مراسمی برای او برگزار شد. کایری ایروینگ که در این دیدار با 26 امتیاز، 10 پاس منجربه گل و 8 توپ ربایی بهترین بازیکن بوستون بود و نقش زیادی در این پیروزی بازی کرد درباره لوتر کینگ گفت: باید این مرد را همیشه به یاد داشته باشیم به خصوص به این دلیل که با تمام قوا برای برابری و عدالت مبارزه کرد.
بازیکنان 2 تیم در این مسابقه پیراهن هایی پوشیده بودند که رویشان جمله 'من یک رویا دارم' نوشته شده بود و پشت آن نیز قسمتی از صحبت های لوتر کینگ درباره تلاشش برای برابری نوشته شده بود. مارتین لوتر کینگ در چهارم آوریل 1968 توسط جیمز ارل ری که یک قاتل حرفه ای بود ترور شد.
در دیگر دیدارهای برگزار شده امروز، بروکلین 123 بر 94 ساکرامنتو را شکست داد، نیواولانز 105 بر 85 ممفیس را برد و پورتلند 109 بر 104 برابر یوتاجاز به برتری رسید.
ورزشی**ع-ح**2024
کد N2067853

وبگردی