آفتاب

جام جهانی فوتبال زیر بزرگترین خیمه دنیا

جام جهانی فوتبال زیر بزرگترین خیمه دنیا

تهران - ایرنا - حساب کاربری 'به سوی 2022' متعلق به کمیته عالی پروژه ها و میراث جام جهانی قطر از انجام عملیات نهایی ورزشگاه 'البیت' در شهر خور این کشور که قرار است یکی از هشت ورزشگاه میزبان جام جهانی باشد خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الخلیج اون لاین، این حساب کاربری با انتشار عکسی از ورزشگاه در حال ساخت البیت نوشت: این بزرگترین خیمه در جهان است که قرار است در زمستان 2022 میزبان دیدارهای جام جهانی باشد.
ورزشگاه البیت در شهر خور شمالی قطر واقع شده و سازه آن الهام گرفته از خمیه که صحرانشین های قطر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای سکونت از آن استفاده می کنند، است.
به گفته ناظران معماری، ورزشگاه البیت یک نماد معماری منحصر به فرد است که در طراحی آن از میراث فرهنگی قطر استفاده شده و سقف آن انعطاف پذیر و نصب آن آسان است و در مدت زمان 20 دقیقه برچیده می شود.
ظرفیت این ورزشگاه 60 هزار نفر طراحی شده و برای برگزاری دیدارهای جام جهانی قطر تا مرحله نیمه نهایی قابل استفاده است که پس از برگزاری جام جهانی این ظرفیت به 30 هزار نفر کاهش خواهد یافت و مابقی صندلی های آن برای کمک به ورزش کشورهای درحال توسعه به این کشورها اهدا خواهد شد.
محمد احمد مدیر پروژه ورزشگاه البیت به پایگاه اطلاع رسانی خلیج اون لاین گفت: عملیات ساخت این ورزشگاه تا نیمه دسامبر گذشته بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سالجاری میلادی تکمیل خواهد شد.
قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 هشت ورزشگاه را طراحی کرده است که ورزشگاه بین المللی خلیفه را در ماه مه 2017 افتتاح کرد و قرار است در سال جاری میلادی ( 2019 ) ورزشگاههای الوکره و البیت را افتتاح کند.
همچنین قرار است ورزشگاههای الثمامه، الریان، المدینه التعلیمیه ( شهرک آموزش)، راس ابو عبود و لوسیل را در سال 2020 یعنی 2 سال قبل از شروع جام جهانی تکمیل کند.
قطر از لحظه ای که میزبانی مسابقات جام جهانی را در 2 دسامبر 2010 به دست آورد، برنامه های وسیعی را برای میزبانی هرچه بهتر جام جهانی سازماندهی کرد.
در اواسط ماه جولای گذشته شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر بصورت رسمی میزبانی بعدی جام جهانی که از 21 نوامبر تا 18 دسامبر سال 2022 برگزار خواهد شد را دریافت کرد.
برای میزبانی مسابقات فوتبال جام جهانی دوحه پروژه های زیر ساختی متعددی را از جمله ساخت هتل، فرودگاه، بنادر، ورزشگاه، بیمارستان، بزرگراه، حمل و نقل و راه آهن را اغاز کرده است تا در سال 2022 میزبان بیش از یک میلیون و 500 هزار طرفدار تماشاگر و علاقه مند به فوتبال از سراسر جهان باشد.
2093**2024
کد N2067799

وبگردی