آفتاب

استانی شدن انتخابات نیازمند تامین زیرساخت هاست

استانی شدن انتخابات نیازمند تامین زیرساخت هاست

اصفهان- ایرنا- دبیر جبهه اصولگرایان اصفهان گفت: استانی شدن انتخابات به نخبگانی شدن مجلس شورای اسلامی کمک می کند و موفقیت این طرح به تامین زیرساخت ها نیاز دارد.

حجت الاسلام و السلمین علیرضا باطنی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : موفقیت این طرح همچنین به تغییرات گسترده از جمله افزایش اختیار شوراهای اسلامی شهر و روستا و استانداران نیاز دارد.
وی اظهارداشت: در این راستا باید قوانین و مقررات مربوط به اختیارات شوراهای شهر و روستا و استانداران تغییر کند و حوزه اختیارات آنها افزایش یابد.
دبیر جبهه اصولگرایان اصفهان بیان کرد: باید فعالیت هایی که پیش از این نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پیگیری طرح های حوزه انتخابیه خود انجام می دادند به شوراهای اسلامی شهر و روستا و مدیران شهری و استانی واگذار شود تا نمایندگان مجلس بر موضوعات کلان ملی متمرکز شوند.
وی تصریح کرد : قبل از استانی شدن انتخابات باید نظارت و پیگیری بر امور اجرایی شهرها و روستاها به جای نمایندگان مجلس به شوراهای این مناطق به عنوان پارلمان های محلی واگذار شود.
باطنی بیان کرد : با این راهبرد، تراکم جلسات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان ها کاهش می یابد و آنها به مصالح ملی متمرکز می شوند.
وی اضافه کرد: با افزایش اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا و استانداران اعمال پیگیری مشکلات با سیاست های دوگانه از بین می رود زیرا اکنون نمایندگان مجلس با یک رویکرد و مدیران شهری و استانی با رویکردی دیگر حل مشکلات یک منطقه را پیگیری می کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را در مجلس تدوین کرده و به کلیات آن رای داده اند که در صورت قانون شدن، انتخاب نمایندگان پارلمان به صورت استانی برگزار می شود، مدلی از انتخابات که دولت هم با آن موافق است؛ این در حالی است که لایحه جامع انتخابات را در دولت در حال بررسی و نهایی شد و این روزها به مجلس ارایه می شود.
باید منتظر ماند و دید نمایندگان مجلس برای عبور دادن این طرح از خوان دهم و ایجاد یک تغییر چه تصمیمی خواهند گرفت و شورای نگهبان قانون اساسی چه تدبیر خواهد کرد.
2093/6026/
کد N2067468

وبگردی