آفتاب
فعال سیاسی عراقی:

مقاومت فراگیر اسلامی محصول پیام انقلاب اسلامی است

مقاومت فراگیر اسلامی محصول پیام انقلاب اسلامی است

بغداد - ایرنا - یک فعال سیاسی عراق گفت: انقلاب اسلامی ایران بر خلاف آنچه دشمنان ترویج کردند، خود را صادر یا تحمیل نکرد بلکه این پیام رهایی بخش انقلاب بود که به همه جا رفت و امروز مقاومت فراگیر اسلامی در کل منطقه محصول همین پیام است.

عضو دفتر سیاسی جنبش کتائب حزب الله عراق از گروههای زیر مجموعه الحشد الشعبی این کشور روز دوشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، گفت: جنبش عظیم اجتماعی و سیاسی که امروز در منطقه شاهدیم و تجسم بزرگ آن، مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم است، در واقع نتیجه استقبال ملت های منطقه از پیام های عزت بخش انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) است.
'سید جاسم الجزائری' گفت: دشمنان سعی کردند از صدور انقلاب بگویند تا چنین القا کنند که انقلاب اسلامی قرار است به زور به جاهای دیگر صادر شود اما این پیام های والای انقلاب اسلامی بود که در میان ملت ها نفوذ کرد و ارزش های جدیدی را ایجاد کرد و همین دلیل همه فشارهای سیاسی، اقتصادی و رسانه ای به جمهوری اسلامی است.
این فعال سیاسی عراق اضافه کرد: به یمن پیام های والای انقلاب اسلامی، امروز جبهه مقاومت اسلامی در منطقه به یک قطب بزرگ تبدیل شده است که در برابر جبهه آمریکایی - صیهیونیستی که خواهان تسلیم ملت های منطقه و بهره کشی از آنان است، ایستادگی می کند.
وی گفت: جبهه مقاومت که در لبنان و عراق باعث بیرون راندن نیروهای اشغالگر صهیونیستی و آمریکایی شد و بیداری و مقاومتی که در ملت های سوریه، یمن و بحرین می بینیم همه از نتایج انقلاب اسلامی است.
الجزائری افزود: امروز ملت های آگاه و نیروهای مقاومت با الهام از رهنمودهای امام خامنه ای بطور قاطع در برابر جبهه استکبار ایستاده اند و مانع تحقق اهداف شوم آنان در منطقه می شوند.
این فرمانده الحشد الشعبی با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی بر افکار عمومی جهان بویژه جهان اسلام گفت: امام خمینی ملت ها را از بند استعمار سرمایه داری و کمونیستی رها کرد و به آنان پیام آزادگی و رهایی داد.
وی اظهار داشت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جهان میان دو ابرقدرت غرب و شرق تقسیم شده بود و متاسفانه بسیاری از کشورهای عربی و غیر عربی به یکی از این دو اردوگاه وابسته بودند.
الجزائری افزود: بر همین اساس بیشتر کشورها در واقع مجری سیاست ها و نیز واسطه درگیری های این دو قطب با یکدیگر بودند و ملت هایشان از آزادی عمل برخوردار نبودند.
این شخصیت جبهه مقاومت اسلامی در عراق اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی این معادله به هم خورد و امام خمینی (ره) ملت ها را از قید این بندها آزاد کرد و این احساس رهایی و آزادی فقط منحصر به ملت ایران نبود.
الجزائری گفت: انقلاب اسلامی و پیام آن به ملت های منطقه سبب شد آنها به تدریج به این آگاهی دست یابند که ملت هایی آزاد و صاحبان اراده هستند و می توانند خود را از سیطره و هیمنه این دو ابرقدرت و دنباله روی از دو رویکرد سرمایه داری یا کمونیست آزاد کنند.
این شخصیت عراقی افزود: انقلاب اسلامی این پیام را به مردم مسلمان رساند که آنها ملت های آزادی هستند و با دستورات و قوانین الهی می توانند زندگی آزاد و کریمانه ای داشته باشند و از عزت و استقلال برخوردار باشند.
الجزائری گفت: انقلاب اسلامی ایران ملت ها را بیدار کرد و نخستین اثر مثبت این بیداری، توجه ویژه ملت ها به مساله فلسطین و خروج آن از یک موضوع صرفا قومیتی یا عربی و تبدیل آن به یک مساله اسلامی و انسانی بود.
عضو دفتر سیاسی کتائب حزب الله عراق اظهار داشت: پیام و حرکت امام خمینی (ع) سبب شد روند سازش که از کمپ دیوید آغاز شد به شکست بیانجامد و فلسطین به مساله اصلی امت اسلامی تبدیل شود.
خاورم ***380*
کد N2067279

وبگردی