آفتاب
با حضور معاون رئیس جمهوری

تفاهمنامه ایجاد کانون فناوری در بوشهر امضا شد

تفاهمنامه ایجاد کانون فناوری در بوشهر امضا شد

بوشهر-ایرنا- تفاهمنامه ایجاد کانون های فناوری و نوآوری با هدف توسعه دانایی محور روز دوشنبه در آیینی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، استاندار و مسئولان دانشگاههای استان بوشهر در دانشگاه خلیج فارس امضا شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه خلیج فارس در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران گفت: تفاهمنامه ایجاد کانون های فناوری و نوآوری ما بین مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، منطقه علم و فناوری خلیج فارس، دانشگاه خلیج فارس،پارک علم و فناوری خلیج فارس، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری بندر بوشهر به امضا رسید.
عبدالمجید مصلح افزود: منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس بعنوان یکی از مناطق پنج گانه علم و فناوری کشور در راستای حمایت و تسهیل استقرار و فعالیت مراکز فناورانه، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها جهت نیل به اقتصاد دانایی محور این تفاهم نامه را جهت تعامل همه جانبه اجزا دانش محور و توسعه شهری به صورت کنسرسیوم با مجموعه های یاد شده منعقد کرد.
وی ادامه داد: موضوع این تفاهم نامه تقویت و توسعه همکاری ها و فعالیت های مشترک در راستای ایجاد پهنه های شهری فناور به منظور تبدیل بندر بوشهر به شهر دانایی با رویکرد کارآفرینی و فن آفرینی و کمک به تحقق برنامه های طرفین تفاهم نامه است.
مصلح یادآورشد: مدت اجرا این تفاهم نامه چهار سال است که در صورت توافق طرفین قابلیت تمدید دارد.
وی اظهار داشت: اهداف این تفاهم نامه نیز شامل توسعه دانایی محور شهر بوشهر بر پایه فناوری و کسب و کارهای فناورانه، تبدیل شهر بوشهر به شهری جذاب جهت کسب و کارهای فناورانه، ارتقا و تقویت اقتصاد شهری با تکیه بر توسعه اقتصاد دانش بنیان و کمک به رفع مسائل و تنگناهای شهری از طریق توسعه نوآوری و فناوری های نوین است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یکروزه خود به استان بوشهر از واحدهای فناور گروه صنعتی پلیمر، شرکت دانش بنیان شاخه زیتون لیان، صنایع شیمیایی، پایلوت مرکز بین المللی توسعه نرم افزار خلیج فارس، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شرکت های مستقر در ساختمان جدید پارک علم و فناوری این استان بازدید کرد.
افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه خلیج فارس، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و شرکت در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه های سفر ستاری به بوشهر است.
7212/6045
کد N2067255

وبگردی