آفتاب

سینما، هنر جلوت است، نه خلوت

سینما، هنر جلوت است، نه خلوت

برخی از بیسوادی بهاره رهنما تعجب کرده اند. مگر بجز این توقع دارید؟ سلبریتی ها همه جا سطحی اند و در ایران، سطحی تر و بی مایه تر.


سارا پورباقری ـ خبرنگار آفتاب: منتقدانی که در توئیتر، مطالبی مبنی بر مصاحبه جنجالی  بهاره رهنما با فایزه هاشمی منتشر کردند، از طرفی زیر ذره بین قرار دادن غلط املایی خانم رهنما، صفحه اینستاگرام را به پای روزنامه شرق نوشتند و هشتک تسلیت ایران و تسلیت روزنامه‌نگاری زدند و فریاد سردادند که روزنامه‌نگاری از دست رفت و آبروریزی شد، باید این مطلب ناگفته و بعضا گفته را هم در نظر بگیرند که عموما مرسوم بوده و هست که مطبوعات برای بازار گرمی و جذب مخاطبان خریدار، روی به چنین کارهای غیرحرفه ای می برند، به سراغ سلبریتی‌ها می روند و از آنها میخواهند روبروی هم بنشینند به بحث و جدل دوستانه بپردازند.
به گفته خودشان این مصاحبه، گپی بلند و معمولی است بین یک هنرپیشه و یک سیاستمدار، هیچ یک از دو طرف و حتی روزنامه نیز ادعای اینکه گفتگویی عمیق و راهبردی انجام می‌دهند، ندارند.

در راستای انتقادات، اکبر نبوی مدير مسئول و سردبير ماهنامه ي سينمايي فيلم ـ ويدئو و معاونت فرهنگي خانه ي سينما در صفحه اینستاگرام شخصی خود مطلبی در خصوص این مصاحبه جنجالی به شرح زیر منتشر کرده اند:

«برخی از بیسوادی بهاره رهنما تعجب کرده اند. مگر بجز این توقع دارید؟ سلبریتی ها همه جا سطحی اند و در ایران، سطحی تر و بی مایه تر. سینما، هنر جلوت است، نه خلوت. بازیگران را زود به شهرت می رساند. پس، میلی برای دانستن ندارند. نتیجه: بیسوادترین اند.»

با استناد به صحبت های اکبر نبوی باید گفت که: نگران آلوده شدن فضای روزنامه ها و مطبوعات نباشید و از دیدن چنین مصاحبه ها عکس العمل نشان ندهید. واقعیت این است که چنین مصاحبه ها وضع مطبوعات را از آنچه بوده و هست نه بدتر می‌کند و نه بهبود می‌بخشد.

مراقب حال خوب خودتان باشید، همانطور که خانم بهاره رهنما برای حال دل خود مصاحبه سیاسی داشتند و غلط املایی در فضایی مجازی منتشر کردند.



کد N2067168

وبگردی