آفتاب

شجاعی: تفاوت را قبول داریم، ولی تبعیض هرگز

شجاعی: تفاوت را قبول داریم، ولی تبعیض هرگز

تهران-ایرنا-دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب با بیان اینکه زنان صنف و قشر نیستند، گفت: به رغم نگاه جنسیتی، تفاوت میان زن و مرد را به رسمیت می شناسیم، ولی قبول نداریم این تفاوت منشا تبعیض باشد.

«زهرا شجاعی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: مساله زنان نه جناحی و بخشی بلکه موضوعی ملی است و باید به آن از دریچه منافع ملی نگاه کنیم. با به رسمیت شناختن تفاوت ها میان زنان و مردان می توان از آن برای برنامه ریزی ها و توزیع عادلانه امکانات و فرصت ها استفاده کرد تا عدالت جنسیتی که خواسته نظام و انقلاب اسلامی است، محقق شود.
وی درباره اعلام موجودیت شورای عالی سیاستگزاری احزاب زنان اصلاح طلب در روز بیستم دی ماه امسال، گفت: این شورا همپوشانی و تداخلی با شورای عالی سیاستگزاری اصلاح طلبان ندارد. یکی از مشکلات سپهر سیاسی ایران تکثر و تعدد احزاب در یک جریان سیاسی است که نشان می دهد که ما از نظر سیاسی در حال توسعه هستیم. معمولا در کشورهای توسعه یافته مرسوم نیست که در یک جناح 24 یا 35 حزب داشته باشیم.
دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب ادامه داد: برای مقابله با آسیب این تکثر، 4 حزب متشکل از زنان اصلاح طلب که 2 تشکل به صورت تخصصی (انجمن زنان روزنامه نگار و جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان) و 2 تشکل به شکل کلی (مجمع زنان اصلاح طلب و جمعیت زنان مسلمان نواندیش) تصمیم گرفته اند به منظور بهره مندی از سرمایه موجود، با همدیگر شورایی تشکیل دهند و با پیروی از راهبردی مشترک و اولویت بندی مسائل زنان بتوانند در این زمینه از رفتار پراکنده، موازی کاری و واگذار کردن کار به دیگران جلوگیری کنند.
شجاعی افزود: ایده این کار از مهرماه سال 96 مطرح شد و در جلساتی پس از بحث و بررسی، آیین نامه ای تدوین شد که به امضای دبیران کل 4 تشکل سیاسی زن اصلاح طلب رسید و قرار شد در راهبرد و مسائل کلان سیاسی با هم همکاری کنند. خوشبختانه دبیران کل این تشکل ها عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هستند و ضمن هماهنگی و همکاری با این شورا در زمینه موضوع تخصصی زنان باهم فعالیت خواهیم کرد.
وی یادآور شد: در مرحله اول 4 حزب گرد هم آمدند و در مرحله دوم با دعوت از شاخه زنان اصلاح طلب زمینه همکاری با آنها فراهم شود و در مرحله سوم با زنان عضو ارکان اصلی اصلاح طلب براساس همگرایی و وحدت رویه در حوزه سیاسی جهت بهره مندی نظام از سرمایه انسانی زنان به جهت رشد و توسعه و ارتقا سطح مشارکت کمی و کیفی زنان بتوانیم گام هایی را برداریم.
وی درباره اظهارات «اشرف بروجردی» عضو مجمع زنان اصلاح طلب درباره فراجناحی بودن شورای عالی سیاستگذاری احزاب زنان اصلاح طلب و احتمال ائتلاف با تشکلهای زن اصولگرا، گفت: یکی از بندهای آیین نامه ما این است که در آینده در ارتباط با موضوعات مشترک زنان در مواردی به ائتلاف برسیم. چنانچه مجمع زنان اصلاح طلب این تجربه را در دوره قبل و زمان حیات مرحوم مریم بهروزی داشت. در آنجا موفق شدیم بر سر لایحه حمایت از خانواده ائتلافی از زنان را ایجاد کنیم.
شجاعی با بیان اینکه بخشی از مسائل زنان ماهیت سیاسی ندارد و اجتماعی و فرهنگی است، گفت: می توانیم در مسائل و مشکلات مشترکی در جامعه روبرو هستیم با زنان اصولگرا به توافق و اشتراک برسیم و با همکاری هم در جهت مصالح و منافع ملی و بهبود وضعیت زنان اقدامی انجام دهیم.
سیام**3202**1535
کد N2067065

وبگردی