آفتاب

مشعل آلاینده در خارگ خاموش شد

مشعل آلاینده در خارگ خاموش شد

بوشهر- ایرنا- رئیس اداره محیط زیست خارگ استان بوشهر گفت: همزمان با هفته هوای پاک یکی از هفت مشعل (فلر) آلاینده کارخانه درود 2 وابسته به شرکت نفت فلات قاره در این جزیره برای همیشه خاموش شد.

به گزارش ایرنا، مرتضی مخلوعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح که توسط کارشناسان شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ عملیاتی شده از این پس گازهای همراه نفت به جای سوختن در فلر و آلودگی هوا برای استفاده به شرکت پتروشیمی خارگ تحویل می شود.
وی بیان کرد: با این اقدام درصد زیادی از آلودگی هوای منطقه کاهش و این سرمایه ملی که سال ها در فلر دود می شد و هوا را آلوده می کرد از این پس تبدیل به محصولات قابل استفاده در صنایع مختلف می شود.
مخلوعی افزود: با توجه به رویکرد مثبت مدیریت شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد صفر شدن مشعل سوزی (فلرینگ) در منطقه خارگ باشیم.
وی ادامه داد: همزمان با روز ملی هوای پاک، پاکسازی و درختکاری در جزیره خارگو نیز انجام شد.
مخلوعی بیان کرد: جزیره خارگو با طول پنج کیلومتر و عرض سه کیلومتر در ضلع شمالی و به فاصله سه کیلومتری از جزیره خارگ واقع شده و خالی از سکنه است.
وی اضافه کرد: امسال همزمان با روز ملی هوای پاک شماری از دوستداران محیط زیست در اقدامی شایسته نسبت به درختکاری در این جزیره اقدام و همزمان قسمتی از این جزیره نیز پاکسازی شد.
مخلوعی ادامه داد: خارگ دارای خاک بسیار حاصلخیزی است که با وجود بارش های مناسبی که امسال صورت گرفته بسیار سرسبز شده و محل بسیار مناسبی برای جمعیت آهوان ساکن در این جزیره شده است.
وی گفت: با توجه به ساحل ماسه ای مناسب این جزیره جایگاه امنی برای زمستان گذرانی و جوجه آوری پرندگان مهاجر زمستان گذران است که هر ساله و با شروع فصل سرما به این جزیره وارد می شوند.
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که علاوه بر مخازن و اسکله های صادراتی و نفت و پتروشیمی و متانول دارای منطقه زیست محیطی پرورش و نگهداری آهوان است.
این جزیره با 20 هزار نفر جمعیت در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در ابهای خلیج فارس واقع است.
6043/7212
کد N2066682

وبگردی