آفتاب

«مشاوره» مشورت‌های مفید و رایگان

«مشاوره» مشورت‌های مفید و رایگان

مجله تصویری «مشاوره» برنامه‌ تازه شبکه آموزش بوده که قرار است پاسخگوی سوالات بینندگان در حوزه‌های متعدد باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجله تصویری «مشاوره» برنامه‌ای است که در ۵۰۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید و روانه آنتن شبکه آموزش می‌شود. در این برنامه قرار است کارشناسان در حوزه‌های متعدد پاسخگوی سوالات بینندگان باشند.

یزدی (تهیه‌کننده این برنامه) با بیش از ١٣ سال سابقه برنامه‌سازی در حوزه مستند و برنامه‌های ترکیبی در حوزه خانواده و موضوعات اجتماعی این بار با مشاوره راه به خانه‌ها برده است.

وی از تلاش عوامل برنامه در زمینه ایجاد زمینه‌های مختلف مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف پزشکی، اجتماعی، تربیتی، حقوقی و روانشناسی سخن گفته و ادامه می‌دهد: در راستای اصل آموزش همگانی، شبکه آموزش با ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و مهارتی اقشار مختلف جامعه، متناسب با نیازهای واقعی جامعه شکل گرفت و توسعه یافت. بنابراین می‌توان گفت که همزمان با نگاه موضوعی در تمامی برنامه‌ها نگاهی کلان‌تر و فراموضوعی وجود دارد.

این تهیه‌کننده که در کارنامه خود تولید مستندهای گوناگون با موضوعات فرهنگی، زیست محیطی، اجتماعی، تاریخی و اقتصادی را دارد، «مشاور» را صرفا برنامه‌ای چالشی نمی‌داند و تاکید می کند: همانطور که از اسم برنامه پیداست هدف اصلی ما مشاوره در حوزه‌های گوناگون است. فرصتی که به بیننده امکان می‌دهد به صورت آنلاین روی خط آمده و مساله خود را بی‌واسطه با کارشناس مطرح کرده و راهکاری متناسب با موضوع خود بگیرد.

یزدی با اشاره به نیاز عمیق اقشار مختلف جامعه به مقوله مشاوره گفت: همین ضرورت باعث شده تا حلقه‌های تخصصی مشاوره در اجتماع توسعه پیدا کنند، متاسفانه افزایش مشاوره‌های تخصصی به معنای در دسترس بودن آنها نیست به طوری که به عنوان مثال اگر نیازمند مشاوره حقوقی باشید در اولین مراجعه به دفاتر وکلا قطعا از حق الوکاله‌های گران برای یک مشورت ساده حتما نگران می‌شوید.

وی این برنامه را مساله محور خواند و اضافه کرد: در این برنامه تلاش کرده‌ایم با توجه به مسائل و مشکلات مردم در لایه‌های مختلف اجتماعی قدم برداریم. به عبارت دیگر برای انتخاب موضوع هر برنامه نگاهی به پیام‌های مخاطبان می‌اندازیم و به آنها فرصت طرح مساله از طریق ارتباط زنده و پیامک داده می‌شود. در کنار پاسخگویی به سوالات در برنامه تعدادی از موضوعات از طریق شبکه اجتماعی به آدرس @ bamoshaverantv۷  دنبال می‌شود.

ناهید یزدی در ادامه با تشریح نحوه مدیریت موضوعات ادامه داد: مشاوره حقوقی، مشاوره تربیتی فرزندان، مشاوره کسب و کار، مشاوره زیست محیطی، مشاوره مالیاتی، مشاوره نیروی انتظامی، مشاوره فضای مجازی، مشاوره روانشناسی خانواده و بالینی، مشاوره پیشگیری و درمان اعتیاد از جمله موضوعاتی بوده‌اند که در این برنامه به آسیب شناسی آنها پرداخته شده است.

وی در پایان اضافه کرد: مسلما بسیاری از مشکلات با یک مشاوره در برنامه ما حل نخواهد شد اما ارائه یک راهکار و خط مشی برای ادامه مسیر زندگی روح امید و آگاهی را در جان مردم تزریق می‌کند که این مساله به خودی خود می‌تواند هدف و رسالتی والا باشد.

برنامه «مشاور» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ به مدت ۴۰ دقیقه روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

کد N2066632

وبگردی