آفتاب
عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال:

هر هفته با یک معضل از فدراسیون قبلی روبرو می شویم

هر هفته با یک معضل از فدراسیون قبلی روبرو می شویم

تهران- ایرنا- عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفت: سیستم جدید مدیریتی بسکتبال هنوز نتوانسته به طور کامل تفکراتش را پیاده کند. مسائل اقتصادی و معضلات قدیمی فدراسیون دلیل این اتفاق است.

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره شرایط این فصل از لیگ که انتقادهای زیادی به همراه داشته اظهار کرد: یکی از اصلی ترین مسائلی که لیگ را تحت تاثیر قرار داده مسائل اقتصادی کشور است. لیگ برتر ضربه اصلی را در سال های گذشته خورده و سال به سال بی کیفیت شده و امسال به این سطح رسیده است. مساله اقتصادی کشور نیز امسال طوری شد که بسیاری از تیم ها ضربه خوردند. به همین دلیل نمی توان از لیگ امسال به عنوان لیگی موفق یاد کنیم.
مرشدی در پاسخ به این سوال که وضعیت تیم های این فصل را چطور ارزیابی می کند؟ تصریح کرد: سه تیم پتروشیمی، شیمیدر و نفت آبادان در بالا هستند، ذوب آهن و شیمیدر پس از آنها رقابت می کنند و تیم های نیروی زمینی، رعد پدافند، آویژه صنعت و پگاه از تیم های پایین به حساب می آیند. رقابت این تیم ها در جایگاه های خودشان قابل پیش بینی نیست اما رقابت پایین با بالای جدول کاملا مشخص است. تیم های پایین جدول هرچقدر هم که تلاش کنند نمی توانند برابر سه تیم بالا نتیجه بگیرند. این شرایط اصلا برای لیگ ما خوب نیست.
کارشناس بسکتبال ایران ادامه داد: یک نکته مهم این است که در همین تیم های میانه و پایین جدول بازیکنانی هستند که می توانند آینده بسکتبال کشور را رقم بزنند. بازیکنانی در نیروی زمینی و رعد پدافند دیدم که واقعا خوب هستند. سینا واحدی و امیررضا شه روش در نیروی زمینی جزو بازیکنان خوب هستند.
او افزود: رضا رنجبر خیلی خوب است که به ذوب آهن پیوست. محمد اجاقی در پگاه و محمد امجد در رعد از این دسته بازیکنان خوب هستند. سعید محمدی در پگاه نیز عملکرد خوبی دارد. نکته اینجاست که در این فصل شرایطی رقم خورد که این بازیکنان هم دیده شدند و رشد کردند.
مرشدی در ادامه لیگ برتر را با لیگ دسته یک کشور مقایسه کرد و گفت: به نظر من اکنون لیگ دسته یک بیشتر شبیه به یک لیگ برتر است تا خود لیگ برتر ایران. ای کاش همین هفته در سالن آزادی حضور داشتید و ازدحام جمعیت را تا ساعت 9:30 شب می دید. همه تماشاگر واقعی بسکتبال بودند و از مسابقات لیگ دسته یک لذت بردند. اگر دیدار شمس تهران و نبوغ اراک یا مسابقه امید تهران برابر ابزار سازان کرمانشاه و دیدار اکسون و عقاب را تماشا می کردید قطعا لیگ برتر را فراموش می کردید.
عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال ادامه داد: شب قبل از دیدارهای لیگ دسته یک من یک مسابقه لیگ برتر را نیز تماشا کردم اما از میانه کار به خانه برگشتم. اگر رقابت ها جذاب باشد تماشاگران به سالن می آیند و این می تواند در مسیر جذب اسپانسر به ما کمک کند.
او در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای این مساله دارد؟ بیان کرد: به نظرم فدراسیون می تواند از همین امروز یک سیاست گذاری داشته باشد و برای فصل بعدی لیگ برتر برنامه ریزی کند. یک تیم کارشناسی قوی می تواند به خوبی برای فصل آینده لیگ برتر بسکتبال برنامه ریزی کند.
پیشکوست بسکتبال در پاسخ به این سوال که عملکرد یک ساله فدراسیون زیر نظر رامین طباطبایی را چطور ارزیابی می کند؟ گفت: به نظرم فدراسیون تلاش کرده و در قسمت های مختلف فعالیت های زیادی انجام داده اما هنوز به دلیل مسائل مختلف نتوانسته بسیاری از تفکراتش را عملیاتی کند.
مرشدی با اشاره به مسائل پیش روی فدراسیون بیان کرد: مشکلات اقتصادی بر فعالیت های فدراسیون تاثیر گذاشته اما موضوع اصلی این است که فدراسیون کنونی متاسفانه هر هفته با یک معضل از فدراسیون قبل روبه رو می شود. اخیرا هم که دادگاهی بوده که فدراسیون به دلیل مشکلی از قبل مجموم شده و باید یک میلیارد تومان پرداخت کند.
او با اشاره به همین مساله افزود: در شرایطی که باید برنامه ریزی ها عملیاتی شود به دلیل پرداخت نشدن پول توپ هایی که در فدراسیون قبل خریداری شده این فدراسیون باید یک میلیارد تومان پول بدهد. به هر حال این مسائل بر کار فدراسیون تاثیر منفی می گذارد. چون ماجرا بعد بین المللی هم دارد پای بانک مرکزی هم وسط آمده و حتی گفته اند که اگر بدهی پرداخت نشود حساب فدراسیون بسته می شود.
ورزشی**ع-ح**2024
کد N2066451

وبگردی