آفتاب

آدم‌ها در شهر موسیقی قدم می‌زنند

آدم‌ها در شهر موسیقی قدم می‌زنند

پوستر سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر با ایده «شهر موسیقایی» طراحی شده است؛ این را طراح پوستر این رویداد می‌گوید.

آیدین قشلاقی ـ طراح پوستر سی‌ و چهارمین جشنواره موسیقی فجر ـ درباره ایده این پوستر که به تازگی رونمایی شده است، به ایسنا می‌گوید: برای طراحی این پوستر من ایده‌ای کلی درباره شهری که شهر موسیقایی است، داشتم. ایام جشنواره، زمان عبور و مرور در فضای موسیقی است. مفهومی در ذهن من بود که همه درگیر شهر موسیقی می‌شوند. 

او در دوره سی‌ام هم برای جشنواره موسیقی فجر پوستر طراحی کرده و در آن دوره سعی بر انتزاعی طراحی کردن این پوستر داشته است. قشلاقی برای پوستر این دوره از فرم‌ سازهای مختلف استفاده کرده و در این زمینه بیان می‌کند: در این دوره می‌خواستم سازهای موسیقی در پوستر حضور داشته باشند. در سازهای ایرانی و جهانی فرم‌های جذاب داریم. اتودهای مختلفی داشتم تا در نهایت به فضای سازهای موسیقی رسیدم؛ زیرا احساس کردم خیلی فرم و قابلیت دارند.

این طراح پوستر ادامه می‌دهد: بنا شد نماینده‌ای از سازهای ایرانی و کلاسیک در این پوستر وجود داشته باشد؛ از فرم سازهای گیتار، ساکسیفون، ویولن، عود و تار در این طرح استفاده شده است.

[figure] [figcaption] پوستر امسال (سی‌وچهارمین دوره) جشنواره موسیقی فجر ـ طراح: آیدین قشلاقی

قشلاقی اضافه می‌کند: من دوست دارم در فضای نقاشی ایرانی باشم بدون اینکه از المان‌های آن استفاده کنم. در طراحی این پوستر از پرسپکتیو و فضای سه‌بعدی که خاص مینیاتور و نقاشی ایرانی است، استفاده شده بدون اینکه از المان مستقیم آن استفاده شود.

او درباره رنگ‌های این پوستر و ترکیب‌ آن‌ها که به نظر می‌رسد به ترکیب رنگ پوستر سال گذشته شبیه است، می‌گوید: رنگ‌های این پوستر از نقاشی ایرانی گرفته شده و حتی از رنگ مشکی در آن استفاده نشده و کاراکترها قهوه‌ای رنگ هستند.

این طراح پوستر در این زمینه ادامه می‌دهد: پوسترهای جشنواره‌ای مخاطب عام و تخصصی دارند که تصور خاصی از این نوع پوسترها دارند. محدودیت‌هایی برای طراحی پوسترهای جشنواره‌ای وجود دارد و اگر این جشنواره فقط یک ایونت موسیقی بود خیلی می‌شد روی آن کار کرد. اگر می‌بینید احتمالا رنگ‌ها شبیه هستند به همین دلیل است.

او همچنین با تاکید می‌گوید: دغدغه من این بود که پوستر با ایده طراحی شود و فرم محور و تایپوگرافی محور نباشد.

[figure] [figcaption] پوستر سی‌امین جشنواره موسیقی فجر ـ طراح : آیدین قشلاقی

قشلاقی کارشناسی ارشد خود را در رشته تصویرسازی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران گرفته‌ و سابقه‌ مدیریت رویدادهای هنری را در کارنامه‌ فعالیتش دارد.

سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری شاهین فرهت از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N2066407

وبگردی