آفتاب

قدومی: کسانی که از پشت به کودکان فلسطینی خنجر زدند فراموش نمی‌کنیم

قدومی: کسانی که از پشت به کودکان فلسطینی خنجر زدند فراموش نمی‌کنیم

نماینده جنبش حماس در تهران تاکید کرد: تاریخ هرگز کسانی را که به واسطه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از پشت به کودکان فلسطینی خنجر زدند، فراموش نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، خالد قدومی، نماینده جنبش حماس طی سخنانی در نهمین همایش "غزه نماد مقاومت"، گفت: شاید بتوان رخداد شاخص سیاسی سال گذشته را که محصول مقاومت در مساله‌ی فلسطین بود همان راهپیمایی‌های بازگشت و تاثیرات راهبردی آن بر فلسطین، منطقه و جهان دانست. این راهپیمایی‌ها توانست بار دیگر آرمان فلسطین و روحیه مبارزاتی را احیاء کند و از آن اهرم فشاری بالقوه بر رژیم اشغالگر صهیونیستی بسازد.

[p]وی افزود: راهپیمایی‌های بازگشت با شکستن محاصره توانست طرحی مردمی را برای مقاومت جانانه در برابر به اصطلاح "معامله قرن" سروسامان بخشد. این راهپیمایی‌ها با هدف مقابله با انتقال سفارت آمریکا صورت گرفت و در واقع پیامی با هدف مقابله با طرح‌های نفوذ، عادی‌سازی روابط و هماهنگی با اشغالگر در سطح کشوری و منطقه‌ای است.

[p]نماینده جنبش حماس در تهران در ادامه با اشاره به این‌که ایده راهپیمایی بازگشت در سال 2006 میلادی همزمان با سالگرد "نکبت" شکل گرفت، اظهار کرد: راهپیمایی‌ها، رژیم صهیونیستی را شدیدا تحت فشار قرار داد و چهره زشت آنها را در به قتل رساندن کودکان و غیرنظامیان برملا ساخت. در این مدت برخی از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف مهار این راهپیمایی‌ها قول‌هایی دادند اما متاسفانه به وعده‌ها و توافقات انجام شده عمل نکردند.

[p]وی در ادامه بیان کرد: ما روحیه قهرمانه را در مردم غیور کرانه باختری شاهد بودیم که با عملیات دلاورانه خود کوشیدند معادله موازنه بازدارندگی را با اشغالگر برقرار سازند اما باز با تاسف شاهد بودیم دستگاه امنیتی تشکیل خودگردان به ریاست محمود عباس نه تنها بسیاری از عملیات‌های ضد اشغالگری را بی‌اثر ساخت که فرزندان صلح‌شور این مرز و بوم را نیز دستگیر کرد. سرویس‌های امنیتی خودگردان حتی اجازه راهپیمایی مسالمت‌آمیز را به مردم ما نمی‌دهند.

[p]قدومی با تاکید بر این‌که ملت ما همچنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی توانمند و پایدار در صحنه حضور دارند، گفت: اگرچه راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز با مشارکت مردم بی‌دفاع ادامه دارد اما دیدیم که رژیم صهیونیستی چگونه در کمال خونسردی افراد غیرنظامی را به قتل می‌رساند که البته این اقدام چهره و موقعیت آنها را در سطح بین‌المللی را مخدوش کرده است.

[p]نماینده جنبش حماس در تهران با بیان این‌که رژیم صهیونیستی مدعی می‌شود برای تحقق این راه‌حل‌ها تلاش می‌کند، اظهار کرد: جنایت اصلی در حق مردم فلسطین از زمان تصویب قطعنامه 181 در سال 1947 شروع شد و شاهد بودیم که این رژیم هیچ یک از قطعنامه‌هایی را که به تصویب سازمان ملل رسیده به رسمیت نشناخته است. با مروری بر عملکرد رهبران اشغالگر، صحبت‌های وزیر خارجه مقبور رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به ذهن متبادر می‌شود که گفته بود که اسرائیل از بیت‌المقدس خارج نخواهد شد حتی اگر همه جامعه بین‌الملل چنین خواسته‌ای داشته باشند.

[p]وی ادامه داد: حتی قطعنامه‌ای که در آن عضویت فلسطین به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد بسیار برای فلسطین خطرناک بود زیرا کشور به رسمیت شناخته شده همان کشوری است که حاصل و برآمده از توافقات ویرانگر اسلو و موسوم به راه‌حل دو کشوری است.

[p]قدومی خاطر نشان کرد: تلاش‌های مذبوحانه ترامپ برای محکوم کردن فعل مقاومت و همچنین مخدوش کردن و محکومیت مقاومت در فلسطین از این جهت است که آنها می‌خواستند مقاومت را که همه قوانین بین‌المللی مشروعیت آن را تضمین کرده و تا این لحظه تمامی دسیسه‌های آنها بی‌اثر شده از طریق رای‌گیری در سازمان ملل محکوم کنند و ملت فلسطین را از حق خود محروم کنند.

[p]نماینده جنبش حماس در تهران تصریح کرد: به همین جهت به جرات می‌توان گفت که این تلاش‌ها در مجموع با هدف خلع سلاح مقاومت صورت می‌گیرد، مقاومتی که از یکسو دشمن را به درد می‌آورد و از سوی دیگر پیروزی را رقم می‌زند. تجربه به ما می‌گوید رژیم صهیونیستی می‌داند در صورت ارتکاب هر جنایتی می‌تواند از هر دادگاهی که جامعه بین‌الملل برگزار می‌کند جان سالم به در کند.

[p]وی با تاکید بر این‌که هدف مقاومت صرفا به کارگیری سلاح نیست بلکه سلاح وسیله کارآمدی برای بازستاندن حقوق حقه از اشغالگر است، ادامه داد: از هر کسی که علیه ملت ما که به واسطه عدم پذیرش وحدت ملی و یا به وسیله مجازات و فشردن گلوی مردم توطئه چیده است به خداوند شکایت می‌بریم و تاریخ هرگز کسانی را که به وسیله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از پشت به کودکان فلسطینی خنجر زدند را فراموش نخواهد کرد.

[p]نماینده جنبش حماس در تهران خاطر نشان کرد: مردم فلسطین همچنان به راه دشوار و در عین حال با عزت و شکوه‌شان برای بازستادن حقوق حقه خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

خبرنگار: خوش‌نیت

دبیر: آرش محمدیان

کد N2066144

وبگردی