آفتاب
خجسته در نطق میان دستور مطرح کرد؛

عدم پاسخگویی سایپا و ایران خودرو به کمیسیون اصل ۹۰

عدم پاسخگویی سایپا و ایران خودرو به کمیسیون اصل ۹۰

عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت: معیشت مردم در بودجه دیده نشده و امروز مجلس در معرض یک آزمایش بزرگ در رابطه با معیشت مردم است.

 به گزارش خبرنگار مهر،امیر خجسته نماینده مردم همدان امروز یکشنبه در نطق میان دستور علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن معیشت مردم را هدف گرفته است، افزود: دشمن تمامی تیرهای خود را شلیک کرده و امروز با تمام قدرت در رابطه با معیشت مردم کار می کنند.

وی با یادآوری اینکه از دولت انتظار داشتیم در بودجه ۹۸ معیشت مردم را شفاف ببیند، تصریح کرد: معیشت مردم در بودجه دیده نشده و امروز مجلس در معرض یک آزمایش بزرگ در رابطه با معیشت مردم است انتظار می رود درست تصمیم گیری و معیشت مردم را به نحو مطلوب مدیریت کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس، دوای درد بودجه سال ۹۸ را عدالت و شفاف سازی دانست و افزود: انتظار می رود همانطور که مبلغ هدفمندی یارانه ها ۳۱ هزار میلیارد تومان بود و با پیگیری ها، ۳۶ هزار میلیارد تومان شد و امروز با شفاف سازی می بینیم که ۱۴۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که ۷ هزار میلیارد تومان آن مختص محرومان است، انتظار می رود از طریق شفاف سازی و منابعی که مجلس می تواند اختصاص دهد  مشکل معیشت مردم را حل کرد.

خجسته گفت:  سایپا و ایران خودرو متعهد به تحویل ۲۷۰ هزار خودرو با قیمت قبل هستند،  متاسفانه خودروسازان قیمت ها را سه نرخی کرده اند و جوابگوی مردم نیستند و به کمیسیون اصل ۹۰ تاکنون هیچ جوابی نداده اند؛ آقای وزیر شما از جنس مردم هستید این مساله را باید حل کنید و خودرو باید با همان قیمت قبل به مردم تحویل داده شود.

وی با انتقاد از قاچاق بی رویه طیور و دام، افزود: نیازهای اولیه مردم قاچاق می شود؛ این چه نوع مدیریت کشورداری است چرا باید نیاز اولیه مردم به خارج از کشور برود و ما سکوت کنیم این دیگر کار آمریکا نیست و خودمان درگیر هستیم باید این موضوع را مدیریت کرد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس دهم، یادآور شد: از دکتر لاریجانی به صورت کتبی خواستم جلسه محرمانه ای را داشته باشیم و بنده به عنوان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی بحث های گمرک و فسادهای موجود را گزارش کنیم انتظار می رود به این موضوع توجه شود.

کد N2065987

وبگردی