آفتاب

ابوظبی نسخه دست نویس قرآن متعلق به قرن 17 را به نمایش گذاشت

ابوظبی نسخه دست نویس قرآن متعلق به قرن 17 را به نمایش گذاشت

تهران- ایرنا- ابوظبی کتاب های تاریخی بسیار نادر از سراسر جهان از جمله نسخه تاریخی قرآن دست نویس متعلق به قرن 17 میلادی را در نمایشگاه فرهنگی بزرگ خود به نمایش گذاشت.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری روسیا الیوم، نسخه تاریخی و نادرقرآن کریم متعلق به قرن 17 میلادی می باشد که به دستور «عبدالله دوم »سلطان مغرب توسط خطاطان آن زمان نگاشته شده است.
نمایشگاه فرهنگی امارات از سوی وزارت فرهنگ وگردشگری این کشور در تاریخ 16 ژانویه / 26 دی درجزیره السعدیات از توابع امارت ابوظبی افتتاح شد.
علاوه برنسخه دست نویس قرآن کریم 49 کتاب تاریخی خطی در این نمایشگاه عرضه شده که از جمله از موسسه اماراتی «جمعه الماجد »به امانت گرفته شده است.
وزارت فرهنگ امارات متحده عربی در بیانیه ای اعلام کرد این نمایشگاه در نوع خود منحصر به فرد بوده وبرای اولین بار در ابوظبی برگزار شده است.
این بیانیه افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه، بیان اهمیت تاریخی کتاب های خطی مذکور است که در طول تاریخ بر اثر درگیریهای مختلف ربوده ویا نابود شده است.
بر اساس این بیانیه، هدف از نمایشگاه مذکور، برجسته سازی هنر خوشنویسی عربی جهت آگاه سازی وآموزش گسترده مردم درباره تاریخ زبان وتمدن آنها است.
فراهنگ** 1453 ** 1418
کد N2065961

وبگردی