آفتاب

تظاهرات مجارستانی‌ها در اعتراض به قانون جدید کار

تظاهرات مجارستانی‌ها در اعتراض به قانون جدید کار

هزاران نفر از مجارستانی‌ها به خیابان‌های پایتخت این کشور آمدند تا نسبت به قانون کاری جدید دولت اعتراض کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، حزب حاکم بر مجارستان به رهبری ویکتور اوربان، نخست‌وزیر اخیرا قانونی را به تصویب رسانده است که به موجب آن کارفرمایان می‌توانند از کارمندان خود بخواهند تا ۴۰۰ ساعت در سال اضافه کاری انجام دهند.

اوربان در حمایت از این قانون که مخالفت‌های زیادی را در بین مجلس و اتحادیه‌های کارگری این کشور برانگیخته است، گفت که این لایحه از منافع کارکنان حمایت می‌کند، چراکه به دلیل کمبود نیروی کار، اقتصاد این کشور با شرایط خاصی مواجه است.

موسسه " زاوشس" هفته گذشته اعلام کرد که طبق نظرسنجی صورت گرفته، محبوبیت حزب حاکم " فیدش" به ۳۲ درصد کاهش پیدا کرده است. تظاهرکنندگان مجارستانی با در دست داشتن پرچم‌های مجارستان و اتحادیه اروپا خواهان تغییر در قانون کار جدید و کاهش ساعت اضافه کاری شده‌اند.

تا پیش از تصویب قانون جدید، کارفرمایان مجارستانی می‌توانستند تا ۲۵۰ ساعت در سال از کارکنان خود اضافه کاری طلب کنند. یکی از معترضان در همین رابطه به روزنامه " دیلی نیوز هانگری" گفت: کارکنان جوان دیگر نمی‌خواهند در کشوری بمانند که در آن کارمند باید تابع مطلق کارفرما باشد و دستمزدها نتوانند پاسخگوی نیازهای معیشتی باشند.

انتهای پیام

دبیر خبر: مریم طاووسی

کد N2065717

وبگردی