آفتاب
شعبانی‎بهار با مهر مطرح کرد:

برنامه‎های مصوب فدراسیون تیروکمان برای نیمه اول سال آینده

برنامه‎های مصوب فدراسیون تیروکمان برای نیمه اول سال آینده

به گفته رئیس فدراسیون تیروکمان برنامه‌های این فدراسیون برای ۶ ماه نخست سال آینده با تصویب ۶ اعزام برون مرزی جهت حضور در مسابقه یا اردو، نهایی شده است.

غلامرضا شعبانی بهار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برنامه های فدراسیون تیروکمان برای تمام اعزام های برون مرزی در ۶ ماهه نخست سال آینده مشخص و نهایی شده، گفت: البته یکی دو ماه پایانی سال هم برنامه های زیادی داریم که برگزاری آنها مصوب شده است. 

وی با اشاره به برنامه های متعدد پیش بینی شده برای ایام دهه فجر ادامه داد: برای این ایام ۷ برنامه داریم که رقابت های بین المللی کمان سنتی و شکوفه های انقلاب از جمله آنها است. برگزاری مسابقات انتخابی در رده سنی نوجوانان و جوانان هم یکی از برنامه های پیش بینی شده است. برای اسفندماه هم اعزام تیم ملی ریکرو به مسابقات همبستگی در بنگلادش مصوب شده است. پیش از این اعزام اردوی آماده سازی تیم ملی در هر دو بخش ریکرو و کامپوند برگزار می شود. از ابتدای فروردین ماه هم اجرای برنامه های مصوب برای نیمه نخست سال آینده را در دستور کار داریم. 

رئیس فدراسیون تیروکمان با بیان اینکه چهارم فروردین ماه زمان اعزام تیم ملی کامپوند به مسابقات کاپ آسیا در تایلند است، خاطرنشان کرد: برای اوایل اردیبهشت ماه برگزاری اردوی تدارکاتی در گوانگژو را پیش بینی کرده ایم. مذاکره و رایزنی لازم با مسئولان تیروکمان چین انجام شده و توافقات نهایی هم حاصل شده است. به خصوص اینکه قرار است بعد از اتمام این اردو، ملی پوشان ریکرو و کامپوند در مسابقات شانگهای شرکت کنند که مرحله دوم رقابت های استیج به حساب می آید. 

شعبانی بهار با یادآوری اینکه رقابت های قهرمانی جهان و انتخابی المپیک رویداد دیگری است که اعزام تیم ملی به آن در برنامه فدراسیون است، تصریح کرد: این مسابقات از ۲۱ خردادماه به میزبانی هلند آغاز می شود. رشته کامپوند که اصلا در المپیک نیست اما این رقابت ها در بخش ریکرو حکم انتخابی المپیک دارد و از همین حیث برای مان بسیار مهم است. ۸ تیم اول رقابت های جهانی هلند سهمیه مستقیم بازی های المپیک توکیو را کسب می کنند.

وی با اشاره به اینکه مردادماه هم مسابقات دانشجویان جهان در ایتالیا برگزار می شود، یادآور شد: یکی از رشته های اعزامی به این رقابت ها تیروکمان است و بر همین اساس این اعزام هم در برنامه فدراسیون قرار گرفته است. بعد از این مسابقات هم باید برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده شویم. قرار بود این رقابت ها شهریورماه برگزار شود اما ظاهرا زمان آن تغییرکرده است. احتمالا این رقابت ها آذرماه سال آینده برگزار شود اما در هر صورت در آن شرکت خواهیم داشت. 

رئیس فدراسیون تیروکمان با تاکید بر اهمیت مسابقات جهانی هلند گفت: در واقع تمام اعزام ها و اردوهای پیش بینی شده تا پیش از این رقابت ها در راستای آماده سازی هر چه بهتر ملی پوشان برای حضور در آن است. در بخش ریکرو مسابقات جهانی که کسب سهمیه المپیک بسیار مهم است و در بخش کامپوند هم چگونگی حضور و نتیجه گیری ملی پوشان اهمیت خود را دارد. 

به گفته شعبانی بهار، فدراسیون تیروکمان بر اساس حجم برنامه های پیش رو متقاضی بودجه بیشتر برای سال آینده از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شده است. وی گفت: بودجه امسال فدراسیون ۵ میلیارد تومان بود اما برای سال آینده این میزان بودجه باید ۴۰ درصد افزایش داشته باشد تا بتوانیم برنامه های خود را اجرا کنیم. البته که قطعا وزارت ورزش هم به اهمیت سال پیش رو برای فدراسیون ها و به خصوص فدراسیون های المپیکی واقف است و احتمالا در تخصیص بودجه، این دسته فدراسیون ها را در اولویت قرار می دهد. 

کد N2065681

وبگردی