آفتاب

فاصله میان واقعیت‌های جامعه و آمارهای نادرست منتشر شده

فاصله میان واقعیت‌های جامعه و آمارهای نادرست منتشر شده

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: نتایج اتخاذ شده از پیمایش سازمان بهزیستی نشان می‌دهد که ادراک ما از آسیب‌های اجتماعی در جامعه یک ادراک اغراق شده است.

به گزارش ایسنا، تقی رستم وندی در جمع خبرنگاران و درحاشیه‌ یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار کرد:‌ جلسه امروز شورای اجتماعی بیشتر یک نشست علمی تخصصی محسوب می‌شود و با جلسات گذشته که مقداری سبقه‌ اجرایی و مدیریتی داشت متفاوت بود و نتایج هم باید طی هفته‌های آینده و باگذشت زمان به تدریج منتشر شود.

وی ادامه داد: در این جلسه سازمان بهزیستی نتایج اولیه‌ی گزارش و کار پیمایشی که در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی از 3-4 سال پیش زمینه‌ آن را فراهم کرده بود، ارائه کرد و نکات استخراج شده از این گزارش نشان می‌داد که این کار پیمایشی با حضور 131  هزار نفر از ساکنان روستاها و شهرها در تمام کشور و به عنوان یک پیمایش ملی انجام شده است که کلید آن از سال 91-92 زده شده و امسال نیز به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور به نکات برداشته شده از این پیمایش اشاره کرد و گفت: ادراک ما از آسیب‌های اجتماعی در جامعه یک ادراک اغراق شده است و این بعضا به خاطر اطلاعات نادرستی که در فضای اجتماعی و رسانه‌ای منتشر می‌شود بوده و آن چیزی که در واقعیت جامعه وجود دارد با آمارهای نادرستی که منتشر می‌شود فاصله‌ قابل توجهی دارد.

کد N2065657

وبگردی