آفتاب
بهنام فر در گفتگو با مهر:

پشتوانه‌های کاراته فراموش نشوند/برای همکاری بافدراسیون تردید دارم

پشتوانه‌های کاراته فراموش نشوند/برای همکاری بافدراسیون تردید دارم

سرمربی تیم‌های رده سنی پایه کاراته گفت: کاراته ایران پشتوانه‌های خوبی برای تیم ملی دارد ولی اگر به آنها میدان ندهیم و فراموش شوند، بدون شک در آینده به مشکل می‌خوریم.

مهران بهنام فر با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت:ما در تیم جوانان نفرات بسیار خوبی داریم که باید هدایت شوند. در سالهای قبل پشتوانه سازی خوبی برای تیم ملی صورت گرفته است. باید برای کاراته کاهایی که می توانند در آینده ای نزدیک برای این رشته کشور افتخارآفرین باشند، برنامه داشته باشیم.

وی افزود: آینده کاراته ایران به جوانانی چون باربد صداقت، مجید نیکوهمت، سیدعلی کریمی و قاسم خوبرو تعلق دارد که بعضا در رنکینگ المپیکی هم جایگاه خوبی دارند. اگر آنها از سوی کادر فنی تیم ملی بزرگسالان مورد توجه قرار گرفته و به کاراته وان ها اعزام شوند با انگیزه دو چندان برای آینده همین کاراته صیقل خواهند خورد. در بخش دختران هم همین شرایط را داریم. ملیکا احدی هم می توانست به همراه همین بانوان به فرانسه اعزام شود.

سرمربی تیم های رده سنی پایه کاراته در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سه سال گذشته با فدراسیون کاراته و در بخش تیم های ملی پایه همکاری داشته ام. تیمی که در ۱۰ وزن تنها یک مدال طلا داشت را تحویل گرفتم و خدا را شکر با حمایت کادر فنی، فدراسیون و جامعه کاراته عناوین مهمی چون قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و از همه مهمتر المپیک را کسب کردیم.

بهنام فر در خصوص پیشنهاد همکاری فدراسیون گفت: با سرپرست فدراسیون جلسه ای داشتم و ایشان پیشنهاد ادامه همکاری داده است. نفراتی که در جوانان قهرمان جهان شدند اکنون می توانند در این رده سنی هم افتخارآفرین باشند. من هنوز به این پیشنهاد پاسخ نداده ام و برای همکاری تردید دارم. 

وی با بیان اینکه هیچگاه برای همکاری با فدراسیون کاراته شرط نگذاشته است اظهار داشت: بودن کنار تیم ملی همانند دوران قهرمانی را برای خود افتخاری بزرگ می دانم. ولی این همکاری را به هر قیمتی نمی خواهم. اصول خاص خود را دارم و بر اساس همان هم حرکت می کنم. جواب قطعی به سرپرست فدراسیون نداده ام و اگر شرایط فراهم شود که بتوانیم در مسابقات مختلف از جمله کاراته وان ها حضور داشته باشیم و برای جوانان با آتیه ایجاد انگیزه کنیم، شاید این همکاری ادامه پیدا کند. 

سرگروه پیشین تیم ملی کاراته در پایان گفت: تیمی که به رقابت های کاراته وان پاریس اعزام شد، یکی از بهترین تیم های دنیا است که با تدارک مناسب مهیای حضور در این میدان مهم شد. قطعا نگاه ویژه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش می تواند در ادامه راه به موفقیت این کمک موثری باشد. باید دید ما اهالی کاراته برای کسب افتخار در میدان با اهمیتی چون المپیک ۲۰۲۰ بسیار مثبت باشد و این می تواند انرژی خوبی را به تیم وارد کند. 

کد N2065458

وبگردی