آفتاب
بنیاد ایرمگارد کانینکس ارائه می‌دهد:

بورسیه برای شرکت در «اروپا در خاورمیانه، خاورمیانه در اروپا»

بورسیه برای شرکت در «اروپا در خاورمیانه، خاورمیانه در اروپا»

بنیاد ایرمگارد کانینکس به پژوهشگران دوره فوق دکترا برای حضور در پروژه «اروپا در خاورمیانه، خاورمیانه در اروپا» بورسیه ارائه می‌کند. این بورسیه فرهنگ گفت‌وگو میان شرق و غرب را بهبود می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار مهر، رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در تازه‌ترین خبر ارسالی خود از اعطای بورسیه بنیاد ایرمگارد کانینکس برای شرکت در پروژه «اروپا در خاورمیانه، خاورمیانه در اروپا» خبر داد. از این بورسیه پژوهشگران پست دکتری می‌توانند استفاده کنند. این بورسیه می‌تواند گام مهمی در فرهنگ گفت‌وگوی میان شرق و غرب باشد.

فرایند جهانی‌شدن باعث تغییراتی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شده است. از این رو، متخصصان علوم اجتماعی و علوم انسانی معتقدند که برای درک چنین تغییراتی باید به حوزه مطالعات بین‌منطقه‌ای بیشتر توجه شود. به گفته آنان از طریق این حوزه و تحقیقات مربوط به آن، می‌توان تحولات ناشی از فرایند جهانی‌شدن را بهتر درک کرد. در این راستا، بنیاد ایرمگارد کانینکس به همراهی انجمن مطالعات بین‌منطقه‌ای برلین به شماری از متقاضیان حضور در پروژه بین‌منطقه‌ای «اروپا در خاورمیانه، خاورمیانه در اروپا» بورسیه ارائه می‌دهد. بنیاد ایرمگارد کانینکس در سال ۲۰۰۱ در مونیخ تاسیس شده است. این بنیاد با همکاری مرکز تحقیقات علوم اجتماعی و همچنین دانشگاه هومبولت برلین، میزگرد و جلساتی را برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با حوزه مطالعات بین‌منطقه‌ای برگزار می‌کند. این جلسات، فرصتی برای دانشجویان جوان و روزنامه‌نگاران فراهم می‌کند تا در مورد چالش‌های سیاسی و اجتماعی به بحث‌ و گفت‌وگو بپردازند.

همچنین متقاضیانی که دکترای خود را در رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی کسب کرده‌اند، می‌توانند برای بورسیه این بنیاد اقدام کنند. این کمک هزینه برای مدت ۱۰ ماه (از اول اکتبر ۲۰۱۹ تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰) در اختیار دانشجویان برگزیده قرار می‌گیرد. مبلغ کمک‌هزینه ۲۵۰۰ یورو در ماه است و مسئولان بنیاد در مورد تامین هزینه‌های ویزا، بیمه و مسکن نیز از متقاضیان حمایت خواهند کرد. افراد منتخب باید در برلین زندگی کنند و در جلسات بحث بنیاد حاضر شوند. همچنین تسلط به زبان انگلیسی ضروری است.

کد N2065455

وبگردی