آفتاب
روزنامه کنیایی در گزارشی تاکید کرد:

بیرانوند؛ دست های امن تیم ملی ایران در مسیر قهرمانی

بیرانوند؛ دست های امن تیم ملی ایران در مسیر قهرمانی

تهران- ایرنا- یک روزنامه کنیایی در گزارشی نوشت: «علیرضا بیرانوند» دست های امن تیم ملی ایران در جستجو برای فتح عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا است؛ کسی که با داستانی از فرش به عرش، به قهرمانی ملی تبدیل شد و حالا سوژه داغ فضای مجازی است.

به گزارش ایرنا، روزنامه کنیایی «دیلی نیشن» روز شنبه در گزارشی نوشت: ویدئو کلیپ های پرتاب دست 70 متری گلر 26 ساله تیم ملی ایران برای مهاجمان این تیم در جریان نبرد تعیین کننده آنها در مرحله گروهی جام ملت های 2019 آسیا مقابل عراق، به شکلی غیرقابل کنترل در فضای مجازی دست به دست می شود؛ این در حالی است که «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی ایران، او را نبض تیم تحت هدایتش برای فتح عنوان قهرمانی آسیا می داند.
کی روش در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه و پیش از بازی تیمش مقابل عمان در مرحله حذفی این تورنمنت اظهار داشت: علی شگفت انگیز است، نه تنها به خاطر پرتاب های بلندش بلکه به خاطر قلب بزرگش.
بیرانوند پس از مهار ضربه پنالتی «کریستیانو رونالدو» فوق ستاره تیم ملی پرتغال در جریان نبرد این 2 تیم در جام جهانی 2018 روسیه، نامی برای خود دست و پا کرد.
اما سنگربان تیم ملی ایران پس از بازگویی سرگذشت خود، فرار از خانواده و ایل کوچ نشینش، کار کردن در کارواش و رفته گری در شهرداری و... قلب هواداران فوتبالی در سرتاسر دنیا را به درد آورد.
کی روش که گزارش ها از قطع همکاری وی پس از 8 سال با تیم ملی ایران و پیوستن به تیم ملی کلمبیا حکایت دارد، در ادامه افزود: بیرانوند چیزی در درون خود دارد، چیزی که همواره انگیزه و آرزوی درستی را برای بهتر شدن در اختیارش قرار می دهد.
وی ادامه داد: گاهی اوقات شما بازیکنان بزرگ و مستعدی در اختیار دارید اما آنها فاقد انگیزه درونی برای برنده و تبدیل شدن به قهرمان هستند؛ اما علی این روحیه فوق العاده را دارد، ما او را دوست داریم؛ او انسانی خوب با شخصیتی بزرگ است و صرف نظر از عملکردش در درون دروازه و پرتاب های بی نظیر، او خواننده خوبی است.
تیم ملی ایران خود را به عنوان یکی از گزینه های اصلی فتح عنوان قهرمانی آسیا معرفی کرده است؛ عنوانی که آنها قصد دارند پس از 43 سال با تکیه بر «سردار آزمون» مهاجم گلزن خود که با نام «مسی ایران» شناخته می شود و تا اینجای کار در سه بازی مرحله گروهی، سه گل به ثمر رسانده است، آن را فتح کنند.
با این حال، کی روش معتقد است با ورود تورنمنت به مراحل حساس و به منظور کاهش تب بازی یا همان هیجان مضر، توقعات باید کاهش بیاید.
سرمربی اسبق تیم رئال مادرید در این خصوص تصریح کرد: از نظر فنی، هیچ شکی وجود ندارد که کره جنوبی و ژاپن یک قدم از سایر تیم های آسیایی بالاتر هستند اما در جام ملت های آسیا همه چیز به الهام، شخصیت و شجاعت بستگی دارد و شما همیشه این فرصت را دارید و می توانید با احترام به این اصول اولیه، در این رقابت ها حرفی برای گفتن داشته باشید.
مرد پرتغالی نیمکت تیم ملی ایران اگرچه دوست دارد تا با کسب عنوان قهرمانی وداعی خاطره انگیز با ایرانیان داشته باشد اما او بر این باور است که تا همین جا هم ذهنیت بازیکنان ایرانی را متحول کرده است.
وی در این باره تاکید کرد: یک جام تا ابد می ماند اما مهمترین نکته این است که هر سرمربی دیگری که پس از من هدایت این تیم را برعهده گیرد، این مجموعه را برای ادامه و چالش قهرمانی، در موقعیتی بهتر تحویل خواهد گرفت.
کی روش خاطرنشان کرد: پس از هشت سال، شالوده و زیرساختی از خود بر جای گذاشته ام؛ بازیکنان ایرانی حالا به شدت به این موضوع باور دارند که می توانند موفق شوند.
ورزشی**3991**9129
کد N2065236

وبگردی