آفتاب

چنگیز: ایران مواظب حواشی عمان باشد

چنگیز: ایران مواظب حواشی عمان باشد

تهران- ایرنا- مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: هرگاه تیم هایی همچون عمان که از نظر فنی مقابل تیم های بزرگ کم بیاورند بازی فیزیکی و حواشی را در دستور کار قرار می دهند.

«عبدالعلی چنگیز» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا اظهار داشت: در بازی با عراق نمایش نه چندان خوبی را به نمایش گذاشتیم. البته باید دید تفکرات کارلوس کی روش برای این مسابقه چه بوده است.
او افزود: مهم ترین مساله ای که کی روش به آن توجه داشت صعود به عنوان تیم اول گروه بود تا برای مرحله حذفی در مسیر آسان تری قرار بگیرد که به هدفش رسید. این که در گروهمان اول بشویم خواسته و آرزوی همه ایرانیان بود و تا حدی باید به سرمربی تیم ملی حق داد که دست به ریسک نزند.
مهاجم اسبق تیم ملی خاطرنشان ساخت: عمان حریفی سرسخت و خطرناک برای تیم ملی محسوب می شود و نباید آن ها را دست کم گرفت. این تیم در بازی با ژاپن نشان داد در ضد حملات خطرناک است و می تواند در سریعترین زمان ممکن توپ را از خط دفاع به خط حمله برای خلق موقعیت گل زنی برساند. این مساله به ویژه زمانی مشخص می شود که هافبک های عمان توپ گیری می کنند. در این لحظات معمولا سه نفر به سمت محوطه تیم حریف می روند و ضد حمله نسبتا پرتعدادی را شکل می دهند.
چنگیز یادآور شد: دو تیم به خوبی از یکدیگر شناخت دارند و از نقاط ضعف و قدرت هم باخبر هستند. سه بازی دور مقدماتی جام ملت های آسیا این فرصت را در اختیار مربیان ایران و عمان گذاشت تا آنالیز دقیقی به عملکرد هم داشته باشند.
وی با بیان این که تیم ملی نباید تحت تاثیر حاشیه های احتمالی عمانی ها قرار بگیرد خاطرنشان ساخت: ایران باید فوتبال تاکتیکی و هجومی را در دستور کار خود قرار دهد و به حریف اجازه ندهد دست به حاشیه سازی بزند. معمولا اگر تیم هایی همچون عمان که از نظر فنی مقابل تیم های بزرگ کم بیاورند بازی فیزیکی و حواشی را در دستور کار قرار می دهند.
پیشکسوت فوتبال ایران افزود: یکی از بهترین تیم های ملی خود در تمام ادوار را در اختیار داریم که از کادر فنی و بازیکنان بزرگی تشکیل شده است و توانایی های زیادی دارد و می تواند به طلسم 43 قهرمان نشدن ایران در بزرگ ترین تورنمنت ملی قاره آسیا پایان داده و ما را به افتخاری بزرگ برساند.
او تاکید کرد: در این شراط حساس فعلی همه باید حمایت از تیم ملی را دستور کار خود قرار دهیم و از پرداختن به مسائل حاشیه ای که ممکن است به تیم ملی ضربه بزند خودداری کنیم. اگر اختلاف و با هر چیز دیگری نیز وجود دارد باید آن را فراموش و به بعد از پایان جام ملت های آسیا موکول کرد.
چنگیز در پایان گفت: بهترین ترکیب برای تیم ملی در بازی با عمان همان ترکیبی است که در اولین بازی خود مقابل یمن به میدان رفت و توانست با نمایشی عالی و فوق العاده حریف خود را شکست دهد.
ورزشی**م.ت**2024
کد N2065178

وبگردی