آفتاب
جام ملت های آسیا/

ورزشگاه 42 هزار نفری محمد بن زاید میزبان دیدار ایران و عمان

ورزشگاه 42 هزار نفری محمد بن زاید میزبان دیدار ایران و عمان

ابوظبی- ایرنا- تیم های ملی فوتبال ایران و عمان در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا در حالی به مصاف هم می روند که ورزشگاه 42 هزار نفری محمد بن زاید میزبان این رقابت است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، کمی که از مرکز شهر ابوظبی فاصله می گیرید در حاشیه بزرگ راه بین پایتخت امارات و شهر دوبی، ورزشگاهی را می بییند که اختصاص به تیم باشگاهی الجزیره دارد و در سال 1980 میلادی با ظرفیت 15 هزار نفر تاسیس شد.
این ورزشگاه چند منظوره در سال 2006 ظرفیت خود را به 24 هزار افزایش داد و در سال 2010 که آخرین بازسازی آن بود، 42 هزار صندلی را در آن نصب شد.
ورزشگاه بن زاید تاکنون مسابقات زیادی را میزبانی کرده است ولی پرتعداد ترین تماشاگری که به خود دیده مربوط به دیدار 2 تیم امارات و استرالیا در سال 2016 بود که نزدیک به 41 هزار تماشاگر را پذیرا شد.
ملی پوشان ایران در مرحله گروهی با کسب هفت امتیاز و بدون گل خورده باید مقابل تیم عمان صف آرایی کنند که پس از کسب سه امتیاز به عنوان یکی از بهترین تیم های سوم گروه های 6 گانه حریف ملی پوشان ایرانی در مرحله یک هشتم نهایی شد.
تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری کی روش پیش از این سه بار مقابل تیم عمان صف آرایی کرده است که یوزهای ایرانی با هدایت این مرد پرتغالی در سال 1392 در دیداری دوستانه با نتیجه سه بر یک شکست را پذیرفتند.
ملی پوشان فوتبال ایران در رقابت های مقدماتی انتخابی جام جهانی روسیه 2 بار دیگر مقابل تیم عمان صف آرایی کردند که در بازی نخست به تساوی یک بر یک رسیدند و در بازی دوم در تهران با 2 گل سردار آزمون تیم ایران به برتری رسید.
دیدار دو تیم ملی فوتبال ایران و عمان فردا یکشنبه و از ساعت 20 و 30 دقیقه در این ورزشگاه برگزار می شود و شاگردان کارلوس کی روش مصمم هستند که با غلبه بر حریف خود یک گام دیگر به فینال مسابقات نزدیک شوند.
ورزشی*9029*9463**9129
کد N2065135

وبگردی