آفتاب

ثبات قیمت در بازار طلا و سکه/ کاهش نوسانات میزان تقاضا را افزایش می‌دهد

ثبات قیمت در بازار طلا و سکه/ کاهش نوسانات میزان تقاضا را افزایش می‌دهد

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه گفت: قیمت طلا و سکه در بازار نسبت به اواخر هفته گذشته تغییری نداشته و آرامش در بازار حاکم است.

محمد محمدولی رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص شرایط بازار طلا و سکه اظهار کرد: قیمت طلا و سکه نسبت به روز پنجشنبه تغییر زیادی نداشته و قیمت اونس از 1293 دلار به 1282 دلار رسیده است.

وی افزود: قیمت یک مثقال طلای 17 عیار یک میلیون و 557 هزار تومان است و یک گرم طلای 18 عیار 363هزار و 600 تومان است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه در رابطه با نرخ سکه در بازار خاطرنشان کرد: قیمت سکه طرح جدید 3 میلیون و 970هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم 3میلیون و 850 هزار تومان، نیم سکه 2 میلیون و 70 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 251 هزار تومان و سکه یک گرمی هم 681 هزار تومان است که نسبت به پنجشنبه نوسان محسوسی نداشته است.

محمدولی با اشاره به میزان عرضه و تقاضا در بازار طلا و سکه تصریح کرد: ما امیدواریم روند بازار به آرامش برسد تا داد و ستد و کسب و کار ایجاد شود. تاکنون هنوز خبری از بهبود داد و ستد در بازار به اطلاع ما نرسیده است اما اگر این روند ادامه پیدا کند بر شرایط بازار و میزان تقاضا موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: امیدواریم همانطور که تاکنون بانک مرکزی به قیمت دلار نظارت داشته و نوسانات آن را کنترل کرده بازهم این روند را ادامه دهد تا آرامش به بازار بازگردد.

کد N2064944

وبگردی