آفتاب

خبرهای کوتاه سیاسی و دفاعی

خبرهای کوتاه سیاسی و دفاعی

تهران - ایرنا - رییس جمهوری دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی،قانون ادغام شرکت‌ها و تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح را جهت اجرا به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و «قانون اصلاح ماده (13) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران» را جهت اجرا به بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ کرد.

** مکاتبات کاغذی از نهاد ریاست جمهوری حذف شد
دفتر هیات دولت از حذف چاپگرها از سیستم اداری در نهاد ریاست جمهوری خبر داد و اعلام کرد که از امروز-شنبه - مکاتبات و تمامی امور اداری به صورت الکترونیکی، در این نهاد انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دفتر این نهاد در «تحقق نهاد ریاست جمهوری بدون کاغذ» همچنین اعلام کرد: همزمان با روز ملی هوا پاک و به منظور ارتقاء سلامت و شفافیت اداری، یکپارچه سازی و استناد پذیری الکترونیکی مکاتبات، با ابلاغ معاونت پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری از امروز- شنبه- (29 دی ماه 1397) انجام همه فرآیندها و امور اداری، پرسنلی و مکاتبات به صورت الکترونیکی در این نهاد صورت می گیرد.
دفتر نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: همچنین مدیران با دریافت گواهی امضای دیجیتال، باید مستندات حوزه کاری خود را به صورت الکترونیکی امضا کنند.
دفتر هیات دولت عنوان کرد: با این بخشنامه، کلیه دستگاه‌های چاپگر از ادارات نهاد ریاست جمهوری، جمع آوری خواهد شد.
نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: دفتر هیات دولت بعنوان یکی از پیشگامان این حرکت از حدود سال 1390 اقدام به الکترونیکی کردن مکاتبات اداری و حذف مستندات چاپی کرده است.

** فرمانده پیشین دانشگاه امام حسین(ع) درگذشت
سردار سرتیپ احمد فضائلی فرمانده پیشین دانشگاه امام حسین (ع)، شب گذشته در 64 سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، از جمله سوابق سردار فضائلی می توان به مسئول آموزش کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، جانشین مسئول آموزش ستاد کل نیروهای مسلح، عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، جانشین فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) و فرماندهی این دانشگاه در سال های های 1379 تا سال 1384 اشاره کرد.
مراسم تشییع پیکر مرحوم احمد فضائلی، فردا (یکشنبه 30 دی‌ماه) از ساعت هشت و 30 دقیقه بامداد از مقابل مسجد پیامبر اعظم (ص) در شهرک شهید محلاتی تهران برگزار می‌شود.

**تسلیت فرمانده کل سپاه به مناسبت درگذشت فرمانده پیشین دانشگاه امام حسین
سردار سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز با صدور پیامی ضمن تسلیت در گذشت این فرمانده سپاه، گفت: درود خدا بر آن مجاهد فی سبیل الله که عمر پر برکت خویش را در سایه سار قرآن و اهل بیت معظم علیهم السلام به مجاهدت خالصانه از جبهه مقاومت در سوریه و لبنان تا جبهه های نور و پس از آن در سنگر های گوناگون از جمله میادین علمی- پژوهشی و آموزشی سپری و هماره در قامت یک فرمانده دانشمند، خردمند، هوشمند با نقش آفرینی های خود در عرصه های صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام، در مسیر نورانی جهاد و شهادت و ولایت پای فشرد و سرانجام نیز با ردای مقدس جانبازی دوران مجاهدت و با داشتن دغدغه های زلال و مقدسی همچون دغدغه اسلام، انقلاب، امام و رهبری، به دیدار حق شتافت. باشد که حضرت حق آن سردار مخلص، خدوم و ولایت‌مدار را به پاس این خدمات خالصانه و مجاهدت صادقانه در نعیم مقیم و در جوار همرزمان شهیدش از خوان رحمت واسعه خویش بهره مند گرداند.

**تسلیت مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا
سردار سرلشگر یحیی صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا نیز با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت این سردار فضائلی تاکید کرد: خبر درگذشت ناگهانی اندیشمند و مجاهد خستگی ناپذیر و همرزم و یار دیرین مبارزات قبل از انقلاب اسلامی و مجاهدت های پس از آن موجب تاثر و اندوه فراوان اینجانب شد.
وی یادآور شد: مرحوم دکتر فضائلی که مفتخر به کسوت جانبازی در راه پاسداری از اسلام و انقلاب بود همواره عمر پر برکت خود را صرف خدمت در مناصب مختلف مسئولیتی کرد.
سیام*9612**3061*1336
کد N2064922

وبگردی