آفتاب

لغو بیش از ۲۰۰۰ پرواز در آمریکا به دلیل طوفان

لغو بیش از ۲۰۰۰ پرواز در آمریکا به دلیل طوفان

روز گذشته (جمعه) طوفان زمستانی ایالت‌های غرب میانه آمریکا را درنوردید و بارش بیش از ۶۰ سانتی متری برف علاوه بر لغزندگی جاده‌ها موجب اختلال در عبور و مرور در ایالت "نیوانگلند" شد.

به گزارش ایسنا، تاکنون حدود ۲۰۰۰ پرواز داخلی در سراسر ایالات متحده آمریکا به دلیل بارش برف و یخبندان لغو شده است.

سرویس هواشناسی ملی آمریکا هشدارهای طوفان‌ زمستانی را در ایالات مختلف از داکوتا تا ایالات اطراف دریاچه‌های بزرگ و نیوانگلند صادر کرده است. در "نیوانگلند" نیز پیش‌بینی شده امکان یخبندان و کولاک شدید وجود دارد.

در "نبراسکا" به دنبال لغزندگی باند فرودگاه‌ها و سر خوردن یک هواپیما به هنگام فرود، دستور تعطیلی هواپیما تا اطلاع ثانوی صادر شده است. هر چند این حادثه تلفاتی نداشته است. پروازهای فرودگاهی در شهر "اوهاما"ی آمریکا نیز به دلیل شرایط شدید آب و هوایی لغو شده‌اند.

انتظار می‌رود این طوفان تا پیش از فردا (یک‌ شنبه) که به شمال شرق آمریکا می‌رسد، بیش از ۲۵ سانتی متر بارش برف را در غرب میانه این کشور به همراه داشته باشد.

هم‌چنین پیش‌بینی شده در نیویورک حجم بارش برف به میزان ۳ تا ۷ سانتی متری در هر ساعت برسد و شرایط عبور و مرور را در برخی از مناطق غیرممکن سازد. انباشت ۸ تا ۱۶ سانتی متری برف در نیویورک و امکان یخبندان در این منطقه شرایط آب و هوایی سخت و دمای پایین را دست‌کم تا روز دوشنبه پایدار خواهد کرد.

وزش بادهای شدید نیز منجر به شکستن درختان و قطع برخی از خطوط برق شده است.

مقامات آمریکا علاوه بر لغو بسیاری از پروازها از  لغو و اختلال در برنامه سفر قطارها نیز خبر داده‌اند.

تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر شرایط سخت زمستانی و طوفان‌ها قرار گرفته‌اند. اگرچه طوفان‌های دو روز اخیر باعث ایجاد برخی اختلال‌ها شده، کارشناسان آب و هوایی شرایط کنونی را در مقایسه با کولاک‌هایی که در طول آخر هفته وارد آمریکا خواهند شد، بسیار ملایم دانسته‌اند. 

طوفانی که پیش‌بینی می‌شود آخر هفته آمریکا را درنوردد، بسیار خطرناک و مخرب اعلام شده است. از همین رو به ساکنان مناطقی که انتظار می‌رود درگیر این طوفان و کولاک شوند، هشدارهای لازم برای رعایت جوانب احتیاط داده شده است.

این طوفان و کولاک همراه آن احتمالا شرایط آب وهوایی سختی به همراه داشته و دمای هوا را برای حدود ۲۰۰ میلیون آمریکایی به زیر صفر خواهند رساند. هم چنین وزش بادهای استخوان‌سوز با دمای منفی ۲۰ درجه سانتی گرادی برای ساکنان نیویورک پیش‌بینی شده است.

 بنابر گزارش دیلی میل، صبح روز پنج شنبه سرمای شدید و طوفان در کالیفرنیا موجب کشته شدن پنج تن شده بود.

انتهای پیام

مترجم: مهسا سلطانی/ دبیر خبر: معصومه انصاری

کد N2064868

وبگردی