آفتاب

آثار بخش نهایی جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شد

آثار بخش نهایی جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شد

اسامی آثار راه یافته به یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش‌های نقاشی، تصویرسازی، خوشنویسی، کارتون و کاریکاتور، عکاسی، مجسمه، نگارگری، گرافیک و هنرهای جدید اعلام شد.

به گزارش آفتاب، ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اسامی هنرمندان و آثارراه یافته به بخش نهایی این رویداد را در ۹ رشته هنری اعلام کرد. بنا بر اعلام دبیرخانه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، پس از برگزاری بیش از چندین جلسه داوری توسط ۳۰ داور و ۹ دبیر طی ماه گذشته، ۶۰۴ اثر از ۴۸۵ هنرمند در ۹ رشته هنری به این دوره از جشنواره راه یافتند.
بیشترین تعداد آثار راه یافته به نمایشگاه یازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر به ترتیب متعلق به رشته های نقاشی، تصویر سازی، خوشنویسی و کارتون و کاریکاتور، عکاسی، مجسمه، نگارگری، گرافیک و هنرهای جدید است. از نکات قابل توجه این دوره حضور پرتعداد بانوان در میان اسامی پذیرفته شدگان است که طبق اعلام ستاد  از ۴۸۵ هنرمند نزدیک به نیمی از هنرمندان (۲۲۳ هنرمند) بانوان هستند.
طبق گزارشی که از سوی روابط عمومی جشنواره به رسانه ها ارائه شده، از میان ۶۰۴ اثر از ۴۸۵ هنرمند پذیرفته شده در این رویداد، در بخش تصویرسازی تعداد آثار منتخب ۸۲ اثر از ۶۱ هنرمند، در بخش خوشنویسی ۷۴ اثر از ۶۰ هنرمند و در بخش های عکاسی و کاریکاتور و کارتون به ترتیب ۷۰ اثر از ۶۶ هنرمند و ۷۴ اثر از ۵۶ هنرمند انتخاب شدند. این در حالی است که در بخش گرافیک هم ۳۹ اثر  اثر از ۳۰ هنرمند، در بخش مجسمه سازیو ۶۸ اثر از ۵۵ هنرمند در نمایشگاه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به نمایش در می آید.
در رشته های نقاشی و نگارگری نیز به ترتیب داوران هر کدام از رشته ها ۱۰۵ اثر از ۷۹ هنرمند و ۶۰ اثر از ۴۹ هنرمند را انتخاب کردند. ضمن اینکه دررشته هنرهای جدید نیز ۳۲ اثر از ۲۹ هنرمند به این دوره از جشنواره راه یافت تا در هر رشته هنرمندان با آثارشان برای کسب طوبای زرین جشنواره به رقابت بپردازند.
بر اساس اعلام ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اسامی آثار راه یافته به این نمایشگاه در سامانه اینترنتی جشنواره  در دسترس علاقمندان و شرکت کنندگان است. اطلاعات مربوط به رشته سرامیک نیز به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی در بهمن ماه ۱۳۹۷ برگزار ‌می ‌شود. در این ‌جشنواره سید امیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی دبیری اجرایی را ‌عهده دار ‌هستند. ‌
منبع: شهر خبر


کد N2064851

وبگردی