آفتاب

«چرخ» پشت صحنه ماهواره پیام را به تصویر خواهد کشید

«چرخ» پشت صحنه ماهواره پیام را به تصویر خواهد کشید

تهران- ایرنا- امشب «علی جعفر صالحی» معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی مهمان این شنبه برنامه چرخ خواهد بود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، صالحی امشب آخرین شنبه دی ماه، درباره ماهواره «پیام» صحبت خواهد کرد تا ناگفته ای در این مورد باقی نماند. بر همین اساس، نام «همه چیز درباره ماهواره پیام» بر پیشانی این بخش از برنامه درج شده است.
همزمان با بیست و نهم دی ماه و روز هوای پاک، مجله علمی چرخ به کنکاش درباره آلودگی هوا در کلانشهرها خواهد پرداخت. «وحید حسینی»عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، در این بخش درباره «یک برخورد علمی با آلودگی هوا» سخن خواهد گفت.
«اتاق دانشمند» این هفته، زیر و بم زندگی امیرحسین کوکبی استاد دانشکده مهندسی مواد دانشگاه شریف را جستجو می کند. نام امیرحسین کوکبی به عنوان نخستین دانشجوی دانشگاه شریف، دارنده صد و پنجاه عنوان مقاله بین المللی و مولف هشت جلد کتاب مرجعِ در حال تدریس در دانشگاه شریف ثبت شده است اما باقی ماجرای زندگی را از زبان ایشان و در برنامه چرخ خواهید شنید.
در بخش «صندلی علم سنج» این هفته هم علی نیکزاد؛ مجری صدا و سیما طبق روال این قسمت درباره باورهای رایج میان مردم خواهد گفت. بخش کارشناسی و هفت خبر مثل همیشه پای ثابت برنامه چرخ هستند.
برنامه چرخ، مجله علمی- ترکیبی است که به تهیه کنندگی الهه بهبودی، سردبیری محمد جباری، اجرای محمدرضا مقدسیان و حسین فروتن هر شنبه ساعت 21 روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.
فراهنگ**9210** 9053
کد N2064826

وبگردی