آفتاب

20 هزار دانشجو «همسفر بهشت» می شوند

20 هزار دانشجو «همسفر بهشت» می شوند

مشهد - ایرنا - رئیس ستاد ازدواج دانشجویی گفت: ظرفیت بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی «همسفر تا بهشت» از 15 هزار در این دوره به 20 هزار زوج دانشجو افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدمهدی صالحی روز شنبه در جمع خبرنگاران مشهدی افزود: در چارچوب طرح همسفر تا بهشت زوجین دانشجو به مشهدالرضا سفر کرده و سه روز در این شهر اقامت دارند.
وی ادامه داد: این زوج های جوان پس از زیارت و سیاحت در مشهد آموزش هایی را در قالب مجموعه‌ ای از کارگاه های آموزشی، برنامه‌ های معنوی و ارایه مهارت های زندگی با استفاده از ابزار‌های هنری مثل تئاتر با محتوایی ناظر بر موضوع های موثر و ماندگار در زندگی زناشویی فرا می گیرند.
رئیس ستاد ازدواج دانشجویی گفت: پذیرش در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت، امسال از دی آغاز شده تا زوجین دانشجو در قالب کاروان از شهرهای مختلف به مشهد مقدس سفر کنند.
وی افزود: تاکنون 14 هزار زوج برای بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت ثبت نام کرده اند و از آنجا که استقبال در این دوره بیش از سایر دوره ها بوده پذیرش زوجین تا 20 هزار زوج افزایش یافت.
صالحی همچنین بر اهمیت فرهنگ سازی پیرامون ترویج ازدواج دانشجویی و نیاز به اطلاع‌ رسانی در این خصوص تاکید و بیان کرد: با بهره گیری از هر شیوه ای تلاش شده اطلاع رسانی برای شرکت در طرح همسفر تا بهشت به حد کفایت انجام گیرد اما حجم اخبار، اطلاعات و رویدادها در فضای دانشگاه ها آنقدر زیاد است که بعضا این طرح مورد غفلت قرار می گیرد.
وی ازدواج دانشجویی را ازدواجی پایدار و موفق توصیف و بیان کرد: توسعه خوابگاههای متاهلی در مراکز آموزش عالی در ترویج، تثبیت و استمرار زندگی زوجین تاثیرگذار است. امیدواریم در بودجه وزارتخانه های علوم و بهداشت نسبت به این مهم اهتمام بیشتری صورت گیرد یا از ظرفیت خیران نیز در این زمینه استفاده بهتری شود.
7489/1858
کد N2064501

وبگردی