آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

تهران-ایرنا-چابهار بهترین نقطه راهبردی ایران برای سرمایه گذاری است،گوترش: نقش ایران در منطقه سازنده و مثبت است،ادامه افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی،روسیه به آمریکا برای بازگشت به جنگ ستارگان هشدار داد و مورخ صهیونیست:اسرائیل تا 30 سال آینده ازبین می رود ازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
*********
تهران-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش قابل توجهی از بازمطالعه ادبیات کلاسیک کشورمان توسط استاد «محمدعلی ندوشن» در 50 سال گذشته انجام شد.

تهران-محمود واعظی رییس دفتر رییس ‌جمهوری در پیامی درگذشت 'حسین محب اهری' بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون را تسلیت گفت.

دزفول-رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: یک گروه حدود 30 نفره گردشگر در تماس با بخشداری سردشت و دیگر نهادهای امدادی اعلام کردند در جاده برف گیر و مسدود سالند دزفول گرفتار شده اند.

سمنان-معاون پارلمانی آستان قدس رضوی گفت: مسایل اقتصادی در کشور، مانند پایین آمدن تراز مالی و مسایل بانکی، باعث خدشه دار شدن اعتماد عمومی می شود.

چابهار- 2 طرح اشتغالزایی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و شماری از سرمایه گذاران در منطقه آزاد چابهار کلنگ زنی شد.

نیویورک-دبیرکل سازمان ملل متحد نقش ایران را در منطقه سازنده و مثبت توصیف کرد که در شرایط منطقه به شدت اهمیت دارد.

چابهار-رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار گفت: این بندر با توجه به متصل بودن به آبهای آزاد و اقیانوسی بهترین نقطه راهبردی کشور برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

ساری-شانزدهمین دوره مسابقات جام کشتی بین المللی شهید هاشمی نژاد شامگاه جمعه در بهشهر به پایان رسید و جام این دوره مسابقات در بهشهر ماند.

اهواز-دبیر هیات کشتی خوزستان گفت: 11 کشور صاحب نام کشتی فرنگی جهان برای حضور در رقابت های بین المللی جام تختی اعلام آمادگی کردند.

تهران-تیم فوتبال امید ایران در دومین دیدار خود از تورنمنت چهارجانبه قطر برابر کویت به برتری قاطع پنج بر صفر رسید.

اخبار خارجی
*********
لندن-دو نماینده ارشد پارلمان انگلیس در نامه‌ای خطاب به جرمی هانت وزیر امور خارجه این کشور درباره وضعیت وخیم دو زندانی سیاسی بحرینی به نام‌های «علی الحاجی» و «ناجی فتیل» هشدار داده و خواستار مداخله لندن برای آزادی آن‌ها شدند.

تهران-قیمت نفت در بازارهای جهانی جمعه در ادامه تلاش کشورهای صادرکننده نفت برای کاهش صادرات، به بالاتر از 62 دلار در هر بشکه رسید.

نیویورک-مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی،خواستار پاسخگویی وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا درباره بازداشت مجری پرس تی وی شد و گفت: محروم شدن وی از حقوق مذهبی توجیهی ندارد.

مسکو-روسیه به آمریکا برای ازسرگیری طرح جنگ ستارگان و رقابت تسلیحاتی در فضا به بهانه مقابله با برنامه های موشکی دیگر کشورها هشدار داد.

تهران-21 تن از اعضای جمهوریخواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را درخصوص «قطع فوری» فروش سلاح و کمک نظامی به عربستان ارائه کردند.

تهران-«محمد الحکیم» وزیر خارجه عراق جمعه در دیدار با «جبران باسیل» همتای لبنانی خود در نشست مقدماتی اجلاس اقتصادی اتحادیه عرب، گفت: تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب اشتباه است.

بغداد-ده ها تظاهرکننده در بصره در جنوب عراق جمعه با حمله به یک کیوسک پلیس آن را به آتش کشیدند.

نیویورک-مقام ارشد کره شمالی روز جمعه با حضور در کاخ سفید با رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد. گفته شده است دومین دیدار سران دو کشور در اواخر ماه فوریه انجام می شود.

تهران-رسانه صهیونیستی گزارش کرد که دادستان کل این رژیم علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام دریافت رشوه اعلام جرم می کند.

الجزیره-«غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل برای حل بحران لیبی در گزارشی درخصوص اوضاع این کشور به شورای امنیت گفت: اوضاع در جنوب لیبی همچنان وخیم و نگران کننده است.

لندن-منابع خبری می‌گویند که نخست‌ وزیر انگلیس قصد دارد تا مانع راه‌یابی افتخاری رئیس مجلس عوام به مجلس اعیان شود تا از این طریق جانب داری او از مخالفان توافق پیشنهادی دولت برای خروج از اتحادیه اروپا را تلافی کند.

رم-روزنامه 'اونیره' ارگان اسقف های ایتالیا نوشت: حزب راستگرای افراطی 'ووکس' اسپانیا، از سوی منافقین حمایت مالی شده است.

تهران-رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در سال 2018 برلبه پرتگاه آغاز جنگ بود، گفت: حزب الله در جنگ آینده تلاش می کند مراکز نظامی، پایگاه های هوایی و وزارت جنگ اسرائیل را هدف قرار دهد.

کوالالامپور-وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا' آسه آن' اعلام کردند: اقدامات گسترده دیپلماتیک را برای رفع بحران سرکوب و کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار تحت پیگیری قرار داده اند اما تحقق و پیشرفت آن نیاز به همکاری دولت میانمار دارد.

پکن-خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد:دیدار دوم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اواخر فوریه (اوایل اسفند) در مکانی که بعدا اعلام خواهد شد برگزار می شود.

لندن-کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس شامگاه جمعه در سبک جدیدی از اعتراض به ناقضان حقوق بشر بین‌المللی، شعارنوشته‌هایی را در حمایت از مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری مسلمان شبکه پرس‌ تی‌وی بر روی ساختمان بی.بی.سی در لندن به نمایش گذاشت.

تهران-ده ها فلسطینی و فعال صلح روز جمعه با برپایی تظاهرات در قدس اشغالی علیه تصمیم مقام های صهیونیستی برای اخراج فلسطینی ها از این شهر و تخریب منازلشان اعتراض کردند.

تهران-'بنی موریس' مورخ برجسته صهیونیستی گفت: تا 30 سال آینده اسرائیلی درکار نخواهد بود و به یهود به یک اقلیت تبدیل خواهند شد.
شبک**1392
کد N2064354

وبگردی