آفتاب

سازمان بیمه سلامت: مطالبات سال 96 داروخانه‌ها پرداخت شده است

سازمان بیمه سلامت: مطالبات سال 96 داروخانه‌ها پرداخت شده است

تهران- ایرنا- سازمان بیمه سلامت اعلام کرد که بدهی‌های سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها مربوط به سال ٩٦ در سراسر کشور پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، محمد هاشمی مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت روز جمعه درباره پرداخت‌های سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها اظهار داشت: همچنین با پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها در سال ٩٧، پرداخت مطالبات سال جاری در برخی استان‌ها به شهریور و در برخی استان‌ها به مرداد ماه می‌رسد.
وی اظهار داشت: پرداخت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد همواره در اولویت سازمان بیمه سلامت قرار داشته و به همین منظور تمامی تلاش خود را برای پرداخت به موقع و منظم مطالبات انجام می‌دهیم. حاصل این تلاش‌ها، پرداخت‌های منظم و ماهیانه بیمه سلامت متناسب با تخصیص اعتبارات و وجوه دریافتی از خزانه در سال ٩٧ بوده است.
به گزارش ایرنا، شاهرخ رامزی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت نیز پیش از این درباره پرداخت بدهی‌های این سازمان به مراکز طرف قرارداد گفته بود: مطالبات سال 96 موسسه‌های طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت مربوط به ‏داروخانه‌ها، دندانپزشکان عمومی و متخصص، درمانگاه‌ها و مراکز شیمی درمانی و دیالیز و فیزیوتراپی به صورت کامل تسویه ‏حساب شده است.‏
این مطالبات با توجه به 3 هزار میلیارد تومان اسناد اوراق خزانه و معادل ریالی قسط اول ‏مبلغ 500 میلیون یورو صندوق توسعه ملی تخصیص یافته به سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است. همچنین در بخش پاراکلینیک و ‏بیمارستان‌های خصوصی نیز بخش عمده مطالبات سال 96 پرداخت شده و با تخصیص‌های بعدی بدهی‌ها به حداقل ممکن خواهد ‏رسید. در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز بر اساس منابعی که دریافت شده، مطالبات تا پایان دی ماه سال 96 پرداخت شده است.‏
اجتمام*9482**9129
کد N2064216

وبگردی