آفتاب
صادق ورمزیار:

ایران و عراق از باخت ترس داشتند/ تساوی عادلانه بود

ایران و عراق از باخت ترس داشتند/ تساوی عادلانه بود

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: هم تیم ملی ایران و هم تیم ملی عراق در آخرین بازی مرحله گروهی از باخت ترس داشتند.

صادق ورمزیار در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص تساوی ایران برابر عراق و صعود به مرحله بعد، گفت: از ابتدا مشخص بود که هر دو تیم نمی خواهند مقابل یکدیگر بازی را واگذار کنند. اگر چه صعود دو تیم به دور بعد مسجل شده بود اما حساسیتی که بین تیم های ملی ایران و عراق وجود دارد باعث شده بود تا هم شاهد یک جنگ فیزیکی و بازی درگیرانه باشیم.

وی تاکید کرد: جنگ میانه میدان کاملا نشان دهنده آن بود که هر دو تیم به دنبال این هستند که خط هافبک یکدیگر را از کار بیندازند. در نیمه اول تیم ملی ما عملکرد بهتری نسبت به عراق داشت و می توانست به گل هم برسد اما با شروع نیمه دوم این عراق بود که بازی را در اختیار گرفت. آنها هم چند موقعیت را از دست دادند که یکی از موقعیت های صد درصد آنها با عملکرد دیدنی بیرانوند به کُرنر رفت.

ورمزیار در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموع عملکرد دو تیم مقابل یکدیگر خوب بود. اگر چه بازی تاکتیکی را از دو تیم مشاهده نکردیم اما جنگ های تن به تن بازیکنان ایران و عراق و درگیری های زیادی که در این دیدار بود برای هر بیننده ای تماشایی بود. دو تیم نمی خواستند مقابل یکدیگر شکست بخورند و آنقدر در این بازی دویدند و جنگیدند که در دقایق پایانی شاهد بودیم بازیکنان دو تیم دیگر توانایی زیادی نداشتند و بارها در ارسال پاس هایشان دچار اشتباه می شدند.

بازیکن پیشین تیم ملی در پاسخ به این سؤال که نقاط ضعف تیم ملی در این دیدار چه بوده است؟ گفت: متاسفانه نه تنها در این بازی، بلکه در دو بازی گذشته هم بخش دفاعی تیم ملی ضعف هایی داشت که امیدوارم کی روش هر چه زودتر آنها را رفع کند زیرا در مراحل بعد با تیم هایی بازی داریم که از لحاظ سرعت و تکنیک در سطح بالایی هستند و این می تواند برای تیم ملی ما دردسرساز شود. امیدوارم تا زمان دیدار بعدی تیم ملی ایران که یکشنبه هفته آینده است، کی روش بتواند به همراه دستیارانش نقاط ضعف را پوشش دهد و بر قدرت تیم ملی بیفزاید.

ورمزیار تأکید کرد: تغییرات در ترکیب تیم ملی هم کاملا جالب بود و مطمئنا سرمربی تیم ملی بر اساس هر بازی تغییراتی در تیمش به وجود می آورد و در مقابل عراق هم که یک تیم بسیار جنگنده و فیزیکی بود، کی روش نفراتی را به میدان آورد که بتوانند با بازیکنان فیزیکی عراق مقابله کنند.

کد N2064143

وبگردی