آفتاب
وزیر سوری:

اتصال ریلی به عراق و ایران در اولویت دمشق است

اتصال ریلی به عراق و ایران در اولویت دمشق است

بغداد - ایرنا - وزیر حمل و نقل سوریه گفت که اتصال خط آهن این کشور به عراق و ایران از اولویت های دمشق و در چارچوب راهبرد تقویت روابط با همسایگان است.

به گزارش ایرنا از رسانه های عراقی، 'علی حمود' در دیدار رئیس و مدیران شرکت عراقی سوریه حمل و نقل جاده و ریلی، در دمشق گفت: این اتصال از طریق منطقه شملچه خواهد بود و به این منظور باید خطی به طول 32 کیلومتر توسط عراق کشیده شود تا شلمچه را به راه آهن بصره و از این طریق به کربلا، کاظمین و شمال عراق متصل کند.
وی گفت: تکمیل این خط همچنین سبب خواهد شد عراقی ها بتوانند به مناطق مختلف ایران با قطار سفر کنند و همچنین امکان سفر، جابجایی زائران و تبادل کالا به سوریه و تا بندر لازقیه برای آنها فراهم شود.
وزیر حمل و نقل سوریه افزود: این شبکه پس از تکمیل همچنین به شبکه های راه آهن آسیای میانه و از همین طریق به راه آهن چین و روسیه نیز متصل و امکان جابجایی مسافر و بار از طریق خط آهن از و به سوریه و عراق فراهم می شود.
وی گفت: این خط آهن، بخشی از جاده ابریشم است که سوریه تلاش می کند زمینه عبور جاده از خاکش فراهم شود.
گزارش ایرنا حاکی است: مسوولان ایرانی نیز تاکنون چندبار خواستار تسریع در اجرای خط آهن شلمچه و بصره برای تکمیل این شبکه چند ملیتی خط آهن شده اند که علاوه بر تسهیل جابجایی مسافر و کالا میان دو کشور، در کمک به جابجایی زائران چند میلیونی مراسم اربعین
نیز بسیار موثر خواهد بود.
خاورم*4**380*
کد N2064105

وبگردی