آفتاب

پکن: آمریکا مهار شرکت های چینی را متوقف کند

پکن: آمریکا مهار شرکت های چینی را متوقف کند

پکن- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین از اعضای کنگره آمریکا خواست دست از مهار شرکت های چینی بردارند.

به گزارش ایرنا «هوا چون یینگ» روز جمعه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: این اقدام چند عضو کنگره آمریکا نشان دهنده تکبر و نخوت و در عین حال اعتماد به نفس بسیار پایین بعضی از آمریکایی ها است.
برخی اعضای کنگره آمریکا با طرح لایحه ای خواستار آن شده اند که از فروش قطعات یدکی به شرکت های 'هوآوی'، 'زد تی ای' و دیگر شرکت های مخابراتی چین به بهانه نقض قوانین تحریم و کنترل صادرات آمریکا جلوگیری شود.
او تصریح کرد: همه کشورهای جهان به هدف واقعی دستگاه های دولتی آمریکا در مهار شرکت های علمی و فنی بالای چین، واقف هستند حتی بعضی شخصیت های دارای بصیرت آمریکا به طور مستقیم از واقعیت و نتایج این گونه اقدامات آمریکا پرده بر داشته اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن قاطعانه با سوء استفاده آمریکا از اقدامات مهار کننده فروش و صادرات مخالفت می کند و مخالف دخالت آمریکا در تجارت و همکاری عادی شرکت ها است.

** آمریکا نگاه منطقی به توسعه چین و روابط دو کشور داشته باشد
'هوا چون یینگ' در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اتهامات نادرست اخیر 'مایک پنس' و معاون رییس جمهوری آمریکا به چین واکنش نشان داد و گفت: امیدواریم افراد مرتبط آمریکا نگاه درست و منطقی به توسعه چین و روابط دو کشور داشته باشند و دست از دخالت در امور داخلی چین و آسیب‌رسانی به منافع این کشور در بعضی از مسایل برداشته و بیشتر به افزایش اعتماد متقابل و گسترش همکاری میان دو کشور کمک کنند تا با تلاش مشترک دو طرف، پیشرفت سالم و باثبات در روابط دو کشور حفظ شود.
'مایک پنس' در نشست سفرای آمریکا مقیم در خارج، اتهامات نادرست علیه چین عنوان کرده و اعلام کرده است دیگر از رفتارهای بدون توجه به قوانین و مقررات چین چشم‌پوشی نمی کند.
**آساق**1904**
کد N2064065

وبگردی