آفتاب

در هر شبانه روز ۵۰ نفر در جاده های کشور می‌میرند

در هر شبانه روز ۵۰ نفر در جاده های کشور می‌میرند

ایرنا نوشت: رئیس پلیس راه کشور گفت: در هر ۲۴ ساعت ۵۰ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده های برون شهری و درون شهری کشور جان خود را از دست می‌دهند.

سردار محمدحسین حمیدی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از کشته های سوانح رانندگی در کشورهای توسعه یافته در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد؛ گفت: در کشور ما ۶۸ درصد کشته ها مربوط به حوادث ۳۰ کیلومتری شهرهاست.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد سوانح رانندگی توسط خودروهای شخصی در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: روند تردد خودروهای شخصی در جاده های کشور رو به رشد است .
سردار حمیدی تاکید کرد: برای جلوگیری از حوادث باید قوانین موجود اصلاح شده و در راستای ایمنی خوردوها، بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی اقدامات موثری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه گروه سنی فعال و نیروی کار مولد کشور، بیشترین گروه سنی کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی را به خود اختصاص می دهد، اظهارداشت: در واقع حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی در اثر سوانح رانندگی تلف می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه دوره تربیت مدرس ایمنی و ترافیک برای پشگیری از حوادث رانندگی با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارت بهداشت و درمان برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد: این موضوع در سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد .

۴۷۴۷
 

کد N2064019

وبگردی