آفتاب
رییس سازمان امدادونجات در گفت وگو با ایرنا:

639 مسافر زمستانی در استان های برفی امدادرسانی شدند

639 مسافر زمستانی در استان های برفی امدادرسانی شدند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد، در 48 ساعت گذشته به 639 مسافر زمستانی گرفتار در 86 مسیر کوهستانی در 19 استان متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شده است.

مرتضی سلیمی روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امداد رسانی هلال احمر در سراسر کشور گفت: طبق آخرین اخبار دریافتی از سوی گروه های یادشده، برف و کولاک، مسافران زمستانی را در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان با مشکلاتی همراه کرده است.
وی افزود: با تلاش امدادگران مستقر در پایگاه های امدادونجات جاده ای و بین شهری استان های یادشده، 240 نفر از مسافران زمستانی که در میان آنان زنان و کودکان نیز بودند، به پایگاه های امدادی منتقل شده و از خدمات اسکان و تغذیه اضطراری هلال احمر بهره مند شدند.
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در 48 ساعت گذشته نیروهای امدادرسان هلال احمر 5 مصدوم بدحال حوادث ترافیک را به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل کرده و مقادیری پتوی امدادی برای محافظت از سرمازدگی و شماری بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی در میان مسافران زمستانی در راه مانده توزیع کردند.
به گفته سلیمی، امدادگران همچنین توانستند 693 دستگاه خودروی در برف مانده را به حرکت درآورند.
وی اضافه کرد: این خدمات رسانی توسط 113 گروه آماده و واکنش سریع امدادی و با استفاده از 395 نیروی عملیاتی امدادونجات جاده ای انجام شده است.

** عملیات مقابله با سیل و آب گرفتگی در 7 استان کشور
وی در ادامه به وقوع سیل در 7 استان کشور اشاره کرد و گفت: در 48 ساعت گذشته استان‌های اصفهان، البرز، خوزستان، قزوین، گلستان،لرستان و مازندران متأثر از سیل و آبگرفتگی بودند.
سلیمی همچنین با یادآوری امدادرسانی در 21 شهر و روستا توضیح داد: در این مدت به 347 نفر امدادرسانی و از 40 واحد مسکونی آب تخلیه شد.
وی تشریح کرد: 104 نیرو‌ی امدادی در قالب 26 تیم برای امدادرسانی به مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی در 7 استان یادشده اعزام شدند و تاکنون مقادیری پتو، موکت و قوطی کنسرو در بین سیل زدگان توزیع شده است.
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از مسافران زمستانی خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت در سراسر کشور با شماره 112 تماس بگیرند.
اجتمام*7029*1933** 2023
کد N2063945

وبگردی