آفتاب

نصیری‌نیا: امیدوارم وزنه‌برداری از دوره رکود رهایی یابد

نصیری‌نیا: امیدوارم وزنه‌برداری از دوره رکود رهایی یابد

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در سال 1999 یونان گفت: انتخابات فدراسیون، نوید بخش روزهای خوب برای این رشته خواهد بود و امیدوارم که خانواده وزنه‌برداری از دوره رکود و بی انگیزگی ایجاد شده، رهایی یابد.

«شاهین نصیری نیا» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: امیدوارم با حضور فردی شایسته، دوباره شاهد شکوفایی استعدادها و جوانان شایسته ایران در رشته وزنه برداری باشیم.
وی در خصوص ویژگی هایی رییس آینده فدراسیون وزنه برداری، تصریح کرد: رییس فدراسیون باید توانایی ایجاد منابع مالی، توسعه زیرساخت ها و همچنین قدرت لازم برای جذب حامی مالی را برای این رشته مظلوم داشته باشد.
این ملی پوش سال های طلایی وزنه برداری ایران در دهه 90 میلادی با تاکید بر اینکه فدراسیون باید برنامه مدونی برای تامین امکانات و استعدادیابی داشته باشد، تصریح کرد: فدراسیون باید از همه ظرفیت ها و نیروهای خود در جهت پیشرفت و برنامه ریزی مناسب استفاده کند.
نصیری نیا که هم اکنون به عنوان مربی در وزنه برداری آمریکا فعالیت دارد، ادامه داد: رییس فدارسیون باید منافع شخصی را کنار گذاشته و اعتقاد به کار گروهی و شایسته سالاری داشته باشد. نکته مهم اینکه در سطح بین‌المللی باید روابط خوبی داشته باشد و بتواند تعامل لازم را با فدراسیون بین المللی و کنفدراسیون وزنه برداری آسیا ایجاد کند تا بتوانیم دوباره کرسی‌های مهم جهانی را بدست آوریم؛ کاری که متاسفانه طی این سال ها انجام نشده و حق قهرمانان ایران یکی پس از دیگری از دست می رود.
این ملی پوش اسبق وزنه برداری ایران با اشاره به اینکه برنامه ای برای حضور در انتخابات فدراسیون ندارد، تصریح کرد: تلاش دارم تا سهم کوچکی در آینده در وزنه برداری کشورم داشته باشم و امیدوارم بهترین شخص برای این پست با مشورت اهالی وزنه برداری انتخاب شود.
وی با بیان اینکه عملکرد فدارسیون طی چهار سال گذشته به زعم بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان ضعیف و بی ثبات بود، در خصوص حاشیه هایی که کیانوش رستمی به وجود آورده است، گفت: رستمی قهرمان بزرگی است و می داند که چه می خواهد. همان طور که بارها گفته ام موضوعاتی که در رابطه با این قهرمان کشورمان به وجود آمده، تقصیر او نیست.
نصیری نیا که سابقه حضور در بازی های المپیک 2000 سیدنی را دارد، در خصوص اینکه کدامیک از ورزشکاران ایران توانایی کسب مدال در بازی های المپیک 2020 توکیو را دارند، یادآور شد: خوشبختانه کشورمان قهرمانان بزرگی دارد که هر کدام پای به المپیک بگذارند با مدال بر می گردند. امیدوارم بهترین ها به المپیک بروند و در نهایت بهترین مدال ها را بگیرند. کم شدن سهمیه ایران نیز از مشکلاتی است که به دلیل سوء مدیریت به وجود آمده است.
ورزشی**1067**1597**9129
کد N2063855

وبگردی